Hírek

2008.02.14. 03:28

Nem lesz szavazás Nem lesz szavazás hulladék-ügyben

Dunaújváros (szb) - Mégsem lesz helyi vonatkozású kérdés a március kilencedikére kiírt népszavazási napon. A helyi bíróság szerint a közgyűlés veszélyes hulladéklerakó-ügyben hozott határozata jogszabálysértő.

Szabó Betty

A bíróságon most is elvérzett a népszavazás kiírásával kapcsolatos közgyűlési határozat. Ezúttal dr. Sipos János (egykori alpolgármester, volt SZDSZ-es képviselő) támadta meg beadványában az ominózus döntést, amely arról szólt, hogy az országosan kiírt népszavazás napján, vagyis március 9-én legyen helyi népszavazás a veszélyes hulladéklerakó ügyében is. Így egy napon összesen öt kérdésre kellett volna választ adni a Dunaújvárosban voksolóknak, ebből két felvetés kapcsolódott volna a hulladék-témához. (Folytatás a 4. oldalon.)

(Folytatás az 1. oldalról.)A Városi Bíróság szerint a közgyűlés január 31-én meghozott határozata törvénysértő. Az a kérdés ugyanis, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül, nem Dunaújvárosban keletkezett veszélyes hulladék ne kerüljön elhelyezésre? , olyan tárgykörben rendel el népszavazást, amely kérdés elbírálása nem tartozik a képviselő testület hatáskörébe - áll a bírósági végzésben.

A veszélyes hulladék elhelyezéséről ugyanis külön jogszabály, az 1998/2001. évi kormányrendelet tartalmaz különféle rendelkezéseket, és ennek 5. számú melléklete szerint az engedélyezési eljárásban nem az önkormányzat, hanem az adott település jegyzője az illetékes. Ez esetben tehát a testületnek nincs hatásköre, így népszavazás kiírását sem rendelhetik el.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

(Folytatás az 1. oldalról.)A Városi Bíróság szerint a közgyűlés január 31-én meghozott határozata törvénysértő. Az a kérdés ugyanis, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül, nem Dunaújvárosban keletkezett veszélyes hulladék ne kerüljön elhelyezésre? , olyan tárgykörben rendel el népszavazást, amely kérdés elbírálása nem tartozik a képviselő testület hatáskörébe - áll a bírósági végzésben.

A veszélyes hulladék elhelyezéséről ugyanis külön jogszabály, az 1998/2001. évi kormányrendelet tartalmaz különféle rendelkezéseket, és ennek 5. számú melléklete szerint az engedélyezési eljárásban nem az önkormányzat, hanem az adott település jegyzője az illetékes. Ez esetben tehát a testületnek nincs hatásköre, így népszavazás kiírását sem rendelhetik el.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

(Folytatás az 1. oldalról.)A Városi Bíróság szerint a közgyűlés január 31-én meghozott határozata törvénysértő. Az a kérdés ugyanis, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül, nem Dunaújvárosban keletkezett veszélyes hulladék ne kerüljön elhelyezésre? , olyan tárgykörben rendel el népszavazást, amely kérdés elbírálása nem tartozik a képviselő testület hatáskörébe - áll a bírósági végzésben.

A veszélyes hulladék elhelyezéséről ugyanis külön jogszabály, az 1998/2001. évi kormányrendelet tartalmaz különféle rendelkezéseket, és ennek 5. számú melléklete szerint az engedélyezési eljárásban nem az önkormányzat, hanem az adott település jegyzője az illetékes. Ez esetben tehát a testületnek nincs hatásköre, így népszavazás kiírását sem rendelhetik el.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

A veszélyes hulladék elhelyezéséről ugyanis külön jogszabály, az 1998/2001. évi kormányrendelet tartalmaz különféle rendelkezéseket, és ennek 5. számú melléklete szerint az engedélyezési eljárásban nem az önkormányzat, hanem az adott település jegyzője az illetékes. Ez esetben tehát a testületnek nincs hatásköre, így népszavazás kiírását sem rendelhetik el.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

A veszélyes hulladék elhelyezéséről ugyanis külön jogszabály, az 1998/2001. évi kormányrendelet tartalmaz különféle rendelkezéseket, és ennek 5. számú melléklete szerint az engedélyezési eljárásban nem az önkormányzat, hanem az adott település jegyzője az illetékes. Ez esetben tehát a testületnek nincs hatásköre, így népszavazás kiírását sem rendelhetik el.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

A kérdés, hogy Támogatja-e Ön, hogy Dunaújváros közigazgatási területén belül veszélyes hulladéklerakó bővítésére ne kerüljön sor? , az ítészek szerint nem egyértelmű, többféle módon is értelmezhető, ezért aztán szintén jogsértő - áll a február 12-ére datált bírósági végzésben. Nem derül ugyanis ki, hogy a már meglévő hulladéklerakók területének bővítését, vagy kapacitását szeretnék szabályozni, esetleg a kérdésfelvetés ilyen célra még ki sem jelölt, teljesen új területre vonatkozna.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

A lehetőség természetesen fennáll, hogy más, megfelelőbb, tartalmában pontosított kérdésfelvetéssel újabb népszavazás kiírásáról határozzon a helyi közgyűlés. Az azonban biztos, hogy március kilencedikéig ebben az ügyben már nem tudnak döntést hozni, mert túl rövid a határidő az előkészítéshez.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!