Hírek

2007.04.03. 02:26

Változó szabályok

DH-információ - E hónap elejétől ismét változott a KRESZ, új szabályokat kell megjegyezniük a közlekedőknek. A jogalkotó kevesebb halálos áldozatot szeretne, a sebességhatár mégis nő.

Szabó Szabolcs

Legalábbis azokon a lakott területen kívüli szakaszokon, ahol az út kialakítása alkalmas rá, hogy kilencven kilométer/óránál magasabb sebességgel is biztonságosan lehessen közlekedni. Konkrét javaslatok még nincsenek, ám a legvalószínűbb, hogy olyan kétszer-két sávos utak mellé kerülnek majd a száztizes sebességet engedélyező táblák, ahol a szembejövő sávokat korlát választja el.

Szintén változás, hogy a lakott területen kívüli úton közlekedő kerékpárosoknak és gyalogosoknak éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselniük. Ez a rendelkezés a kerékpárosokra 2007. június 1-jétől, a gyalogosokra 2008. január elsejétől vonatkozik.

A gépkocsiban utazó, százötven centiméternél alacsonyabb gyermeket - testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A három évnél fiatalabb gyermekek csak biztonsági gyermekülésben szállíthatók.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Szintén változás, hogy a lakott területen kívüli úton közlekedő kerékpárosoknak és gyalogosoknak éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselniük. Ez a rendelkezés a kerékpárosokra 2007. június 1-jétől, a gyalogosokra 2008. január elsejétől vonatkozik.

A gépkocsiban utazó, százötven centiméternél alacsonyabb gyermeket - testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A három évnél fiatalabb gyermekek csak biztonsági gyermekülésben szállíthatók.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Szintén változás, hogy a lakott területen kívüli úton közlekedő kerékpárosoknak és gyalogosoknak éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselniük. Ez a rendelkezés a kerékpárosokra 2007. június 1-jétől, a gyalogosokra 2008. január elsejétől vonatkozik.

A gépkocsiban utazó, százötven centiméternél alacsonyabb gyermeket - testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A három évnél fiatalabb gyermekek csak biztonsági gyermekülésben szállíthatók.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

A gépkocsiban utazó, százötven centiméternél alacsonyabb gyermeket - testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A három évnél fiatalabb gyermekek csak biztonsági gyermekülésben szállíthatók.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

A gépkocsiban utazó, százötven centiméternél alacsonyabb gyermeket - testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A három évnél fiatalabb gyermekek csak biztonsági gyermekülésben szállíthatók.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Az iskolabuszok esetében 2009. szeptember 1-jétől a gyermekek biztonságát jelentősen fokozó előírások lépnek hatályba. Az üléseket biztonsági övvel kell ellátni, a gyermekeket biztonsági ülésben kell elhelyezni. Ezen kívül az iskolásokat szállító autóbuszokat figyelemfelkeltő táblával kell megjelölni, és meg kell szüntetni az állva utazás lehetőségét.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Nem változott ugyanakkor a szakemberek által az elmúlt években leginkább bírált büntetőpontrendszer. Ez, mint köztudott, 2001. tavaszától lépett érvénybe, ám bármilyen elképesztő, az első két évben egyetlen autósnak sem vették el büntetőpontjai alapján a jogosítványát, nem akadt ugyanis olyan sofőr, aki tizennyolc büntetőpontot összeszedett volna. A tarthatatlan helyzetet a 2004. április elselyén hatályba lépő módosítással próbálták rendezni. Ennek lényege az volt, hogy a legtöbb közlekedési kihágást az addigi egy pont helyett három ponttal büntették. 2004. óta több száz jogosítványt vontak be, de a szakemberek szerint újabb szigorításokra lenne szükség, mert a magyar rendszer így is az egyik legenyhébb Európában. Ezért aztán könnyen elképzelhető, hogy még idén újra módosul a KRESZ.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!