Hírek

2007.03.06. 03:29

Mínusz huszonnyolc

Dunaújváros - Huszonnyolcmillió forinttal kevesebb pénz jut idén utak felújítására, mint tavaly. Az önkormányzat pályázatot nyújt be, hogy rendbe tegyék a nyomvályús Papírgyári utat. A városi úthálózat tizenhét százaléka kiépítetlen Dunaújvárosban

Szabó Szabolcs

Bár valamennyi költség nő, idén huszonnyolcmillió forinttal kevesebb pénz jut majd a városi utak karbantartására. Míg a 2006-os költségvetésben 168 millió forintot különítettek el ilyen célra, addig idén 140 millió forintból gazdálkodhatnak a dunaújvárosi szakemberek.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a város mely részein lehet számítani kátyúzásra, netán teljes burkolatcserére, a munkák részletezése két héten belül készül el. A sarokszámok mindenesetre már megvannak. E szerint hatvanhatmillió forintot költ a város a gyalogos létesítmények, a kerékpárutak, és az úgynevezett öntött aszfaltos utak javítására. Harmincmillió forint jut nagy felületű aszfaltozásokra. Az útburkolati jelek szokásos évi festése kilencmillió forintból oldható meg. Ötmillióba kerül a városnak a jelzőlámparendszer működtetése, újabb ötmillióba az idén aktuális teljes forgalomtechnikai felülvizsgálat. Nyolc- és tízmillió forint közötti összeget fordítanak majd kátyúzásra, illetve a lakossági panaszok orvoslására, például ha beszakad vagy megsüllyed egy járda, vagy valamilyen vízelvezetési problémát kell megoldani. Ebben az évben végzik el a Százlábú-híd teljes vizsgálatát, és azokat a szükséges felújításokat, amelyeket a vizsgálat tár majd fel. Erre kétmillió forintot különítettek el. Jelentős tételt jelent az ellopott, megrongált jelzőlámpák, oszlopok, korlátok cseréje és javítása is. A pótlások nagyjából nyolc-tízmillió forint közötti összeget emésztenek fel, hosszú évek óta.

Mint azt Nagy Zoltántól megtudtuk, a városi úthálózat tizenhét százaléka kiépítetlen. Ez annyit jelent hogy százból tizenhét esetben nincs burkolat, vagy nem megoldott a vízelvezetés, esetleg egyéb feltétel hiányzik. Földes utak jobbára csak a külterületeken vannak, több helyütt salakkal javították fel őket. A következő két hétben dől el majd az is, kap-e valamelyik földes utca aszfaltot.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a város mely részein lehet számítani kátyúzásra, netán teljes burkolatcserére, a munkák részletezése két héten belül készül el. A sarokszámok mindenesetre már megvannak. E szerint hatvanhatmillió forintot költ a város a gyalogos létesítmények, a kerékpárutak, és az úgynevezett öntött aszfaltos utak javítására. Harmincmillió forint jut nagy felületű aszfaltozásokra. Az útburkolati jelek szokásos évi festése kilencmillió forintból oldható meg. Ötmillióba kerül a városnak a jelzőlámparendszer működtetése, újabb ötmillióba az idén aktuális teljes forgalomtechnikai felülvizsgálat. Nyolc- és tízmillió forint közötti összeget fordítanak majd kátyúzásra, illetve a lakossági panaszok orvoslására, például ha beszakad vagy megsüllyed egy járda, vagy valamilyen vízelvezetési problémát kell megoldani. Ebben az évben végzik el a Százlábú-híd teljes vizsgálatát, és azokat a szükséges felújításokat, amelyeket a vizsgálat tár majd fel. Erre kétmillió forintot különítettek el. Jelentős tételt jelent az ellopott, megrongált jelzőlámpák, oszlopok, korlátok cseréje és javítása is. A pótlások nagyjából nyolc-tízmillió forint közötti összeget emésztenek fel, hosszú évek óta.

Mint azt Nagy Zoltántól megtudtuk, a városi úthálózat tizenhét százaléka kiépítetlen. Ez annyit jelent hogy százból tizenhét esetben nincs burkolat, vagy nem megoldott a vízelvezetés, esetleg egyéb feltétel hiányzik. Földes utak jobbára csak a külterületeken vannak, több helyütt salakkal javították fel őket. A következő két hétben dől el majd az is, kap-e valamelyik földes utca aszfaltot.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a város mely részein lehet számítani kátyúzásra, netán teljes burkolatcserére, a munkák részletezése két héten belül készül el. A sarokszámok mindenesetre már megvannak. E szerint hatvanhatmillió forintot költ a város a gyalogos létesítmények, a kerékpárutak, és az úgynevezett öntött aszfaltos utak javítására. Harmincmillió forint jut nagy felületű aszfaltozásokra. Az útburkolati jelek szokásos évi festése kilencmillió forintból oldható meg. Ötmillióba kerül a városnak a jelzőlámparendszer működtetése, újabb ötmillióba az idén aktuális teljes forgalomtechnikai felülvizsgálat. Nyolc- és tízmillió forint közötti összeget fordítanak majd kátyúzásra, illetve a lakossági panaszok orvoslására, például ha beszakad vagy megsüllyed egy járda, vagy valamilyen vízelvezetési problémát kell megoldani. Ebben az évben végzik el a Százlábú-híd teljes vizsgálatát, és azokat a szükséges felújításokat, amelyeket a vizsgálat tár majd fel. Erre kétmillió forintot különítettek el. Jelentős tételt jelent az ellopott, megrongált jelzőlámpák, oszlopok, korlátok cseréje és javítása is. A pótlások nagyjából nyolc-tízmillió forint közötti összeget emésztenek fel, hosszú évek óta.

Mint azt Nagy Zoltántól megtudtuk, a városi úthálózat tizenhét százaléka kiépítetlen. Ez annyit jelent hogy százból tizenhét esetben nincs burkolat, vagy nem megoldott a vízelvezetés, esetleg egyéb feltétel hiányzik. Földes utak jobbára csak a külterületeken vannak, több helyütt salakkal javították fel őket. A következő két hétben dől el majd az is, kap-e valamelyik földes utca aszfaltot.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Mint azt Nagy Zoltántól megtudtuk, a városi úthálózat tizenhét százaléka kiépítetlen. Ez annyit jelent hogy százból tizenhét esetben nincs burkolat, vagy nem megoldott a vízelvezetés, esetleg egyéb feltétel hiányzik. Földes utak jobbára csak a külterületeken vannak, több helyütt salakkal javították fel őket. A következő két hétben dől el majd az is, kap-e valamelyik földes utca aszfaltot.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Mint azt Nagy Zoltántól megtudtuk, a városi úthálózat tizenhét százaléka kiépítetlen. Ez annyit jelent hogy százból tizenhét esetben nincs burkolat, vagy nem megoldott a vízelvezetés, esetleg egyéb feltétel hiányzik. Földes utak jobbára csak a külterületeken vannak, több helyütt salakkal javították fel őket. A következő két hétben dől el majd az is, kap-e valamelyik földes utca aszfaltot.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Az önkormányzat már 2006-ban is pályázott a helyenként katasztrofális állapotú Papírgyári út felújítására. Tavaly forráshiányra hivatkozva utasították el a dunaújvárosi anyagot. A Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács múlt héten írta ki idei pályázatát a szilárd burkolatú, belterületi utak felújítására. A dunaújvárosi útfelügyelőség idén is beadja pályázatát. A hatos úttól a Dunaferr hármas kapujáig tartó szakasz teljes aszfaltcseréje negyvenmillió forintból megoldható lenne. Az ötven százalékos önrészt a már fent említett 140 millió forintos keretből biztosítani lehetne.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

- Nehéz megmondani, hogy a huszonnyolcmillió forintos elvonás miatt milyen munkákon kell spórolni. Valószínűleg kevesebb pénz marad a kisebb felújításokra, a balesetveszélyes állapotokat ezután is meg kell szüntetni - tette hozzá a dunaújvárosi útfelügyelő.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!