Hírek

2007.03.06. 03:28

Matricaköteles főutak

Dunaújváros (gp) - A személyautók csak bizonyos autóutakon, ám a 12 tonnánál nehezebb kamionok számos főút egy-egy szakaszán fizethetnek útdíjat áprilistól.

Gallai Péter

Nemrégiben a városban járt Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, aki kollégánknak a tervezett útdíjról annyit mondott: csak az országhatároktól befelé terjedő pár kilométeres szakaszok lesznek matricakötelesek, így ez a belföldi fuvarozókat nem érinti hátrányosan. Nos, mint megtudtuk: bizony ők is fizethetnek! A napokban nyilvánosságra került lista szerint ugyanis az útdíj több olyan szakaszt is érint, amely nem kerülhető el, nemhogy autópályán, de semmilyen más úton sem. Így például az 52-esen a Solt-Dunaföldvár, a 61-esen a Cece- Simontornya, vagy a 63-ason a Sárbogárd-Cece útszakaszra kell vignettát vásárolni.

Az intézkedés a fuvarozókat érinti, akik vegyes érzelmekkel fogadták a hírt. A nagyvenyimi Tilla Trans ügyvezetője, Török Attila így vélekedett: - Annak vagyok a híve, hogy mindenki közlekedjen az autópályákon, így kevesebb terhelés éri a településeket. Ám a mostani, kisé átgondolatlan terv olyan utakat is matricásít, amelyeket nem lehet elkerülni. Mivel mi elsősorban nemzetközi fuvarokat végzünk, ezért szinte minden autónkon van matrica. Ám nem tudom, mi lesz például a Székesfehérvár és Kecskemét között közlekedő belföldi fuvarozókkal, vagy az eleve településeken keresztül közlekedő élelmiszert szállító teherautókkal. Az is kérdés, hogy az árversenyben ki tudja lenyelni a matrica árát.

A személyautósoknak sincs jobb hírünk: jelen állás szerint ők sem ússzák meg a fizertős szakaszok kiterjesztését. Számukra több, eddig ingyenesen használható útszakasz lesz fizetős. Így az M70-es, az M9-es a szekszárdi Duna-híddal, vagy az M15-ös autóút. Az M8-as autópálya és a dunaújvárosi híd nincs a listán. Jelen állás szerint tehát lehet hátradőlni: nem lesz fizetős a készülő átkelőnk, de még bármi lehet...

Az intézkedés a fuvarozókat érinti, akik vegyes érzelmekkel fogadták a hírt. A nagyvenyimi Tilla Trans ügyvezetője, Török Attila így vélekedett: - Annak vagyok a híve, hogy mindenki közlekedjen az autópályákon, így kevesebb terhelés éri a településeket. Ám a mostani, kisé átgondolatlan terv olyan utakat is matricásít, amelyeket nem lehet elkerülni. Mivel mi elsősorban nemzetközi fuvarokat végzünk, ezért szinte minden autónkon van matrica. Ám nem tudom, mi lesz például a Székesfehérvár és Kecskemét között közlekedő belföldi fuvarozókkal, vagy az eleve településeken keresztül közlekedő élelmiszert szállító teherautókkal. Az is kérdés, hogy az árversenyben ki tudja lenyelni a matrica árát.

A személyautósoknak sincs jobb hírünk: jelen állás szerint ők sem ússzák meg a fizertős szakaszok kiterjesztését. Számukra több, eddig ingyenesen használható útszakasz lesz fizetős. Így az M70-es, az M9-es a szekszárdi Duna-híddal, vagy az M15-ös autóút. Az M8-as autópálya és a dunaújvárosi híd nincs a listán. Jelen állás szerint tehát lehet hátradőlni: nem lesz fizetős a készülő átkelőnk, de még bármi lehet...

Az intézkedés a fuvarozókat érinti, akik vegyes érzelmekkel fogadták a hírt. A nagyvenyimi Tilla Trans ügyvezetője, Török Attila így vélekedett: - Annak vagyok a híve, hogy mindenki közlekedjen az autópályákon, így kevesebb terhelés éri a településeket. Ám a mostani, kisé átgondolatlan terv olyan utakat is matricásít, amelyeket nem lehet elkerülni. Mivel mi elsősorban nemzetközi fuvarokat végzünk, ezért szinte minden autónkon van matrica. Ám nem tudom, mi lesz például a Székesfehérvár és Kecskemét között közlekedő belföldi fuvarozókkal, vagy az eleve településeken keresztül közlekedő élelmiszert szállító teherautókkal. Az is kérdés, hogy az árversenyben ki tudja lenyelni a matrica árát.

A személyautósoknak sincs jobb hírünk: jelen állás szerint ők sem ússzák meg a fizertős szakaszok kiterjesztését. Számukra több, eddig ingyenesen használható útszakasz lesz fizetős. Így az M70-es, az M9-es a szekszárdi Duna-híddal, vagy az M15-ös autóút. Az M8-as autópálya és a dunaújvárosi híd nincs a listán. Jelen állás szerint tehát lehet hátradőlni: nem lesz fizetős a készülő átkelőnk, de még bármi lehet...

A személyautósoknak sincs jobb hírünk: jelen állás szerint ők sem ússzák meg a fizertős szakaszok kiterjesztését. Számukra több, eddig ingyenesen használható útszakasz lesz fizetős. Így az M70-es, az M9-es a szekszárdi Duna-híddal, vagy az M15-ös autóút. Az M8-as autópálya és a dunaújvárosi híd nincs a listán. Jelen állás szerint tehát lehet hátradőlni: nem lesz fizetős a készülő átkelőnk, de még bármi lehet...

A személyautósoknak sincs jobb hírünk: jelen állás szerint ők sem ússzák meg a fizertős szakaszok kiterjesztését. Számukra több, eddig ingyenesen használható útszakasz lesz fizetős. Így az M70-es, az M9-es a szekszárdi Duna-híddal, vagy az M15-ös autóút. Az M8-as autópálya és a dunaújvárosi híd nincs a listán. Jelen állás szerint tehát lehet hátradőlni: nem lesz fizetős a készülő átkelőnk, de még bármi lehet...

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!