Hírek

2007.03.01. 03:28

Közeledik a hídavatás

Dunaújváros (pj) - A tervek szerint június végén kell átadni a hidat a megrendelőnek - ha készen lesz, akkor a forgalom ennél az időpontnál hamarabb is megindulhat. A hordógurítást már márciusban meg lehetne rendezni - kérdés az érdeklődés...

Szabó Szabolcs

Lapunk információja szerint várhatóan március első hetében emelik végleges magasságába a dunaújvárosi híd nyugati végét. Az egy hétig tartó művelet során egyszerre húsz-harminc centiméternyit nyomják feljebb hidraulikus présekkel a mederhidat, hogy egy szintbe kerüljön a város felőli ártéri híddal.

Összesen négy és fél méternyit kell emelni az ívhíd nyugati végén. Mint korábban már beszámoltunk róla, beúsztatása után a vecsei oldalon négy és fél, a városi, avagy kisapostagi oldalon pedig kilenc méterrel volt lejjebb a kosárfüles rész útpályája, mint az ártéri hidak útteste. Az alföldi oldalon már nagyjából készen áll a szerkezet.

A híd dunántúli felén azonban még sok munka van hátra. Bár a mederhíd megemelése után akár az építőket köszöntő hordó-átgurítási ünnepséget is megrendezhetnék (bizonyosan meg is rendezik majd egyszer, csak kérdés, hogy mennyire fogja ez érdekelni a politikát és a médiát, röviddel a választások után, és még sokkal a következő választások előtt...), ám még be kell fejezni a híd szegélylemezeinek felszerelését, a szigetelést, a csapadék-elvezető rendszert, a világítást, s nem utolsósorban rozsdátlani kell a hidat, majd lefesteni. A számítások szerint legalább százötven tonna fehér festéket fognak felvinni a homok- vagy fémszórással megtisztított, még befestetlen felületekre.

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

Összesen négy és fél méternyit kell emelni az ívhíd nyugati végén. Mint korábban már beszámoltunk róla, beúsztatása után a vecsei oldalon négy és fél, a városi, avagy kisapostagi oldalon pedig kilenc méterrel volt lejjebb a kosárfüles rész útpályája, mint az ártéri hidak útteste. Az alföldi oldalon már nagyjából készen áll a szerkezet.

A híd dunántúli felén azonban még sok munka van hátra. Bár a mederhíd megemelése után akár az építőket köszöntő hordó-átgurítási ünnepséget is megrendezhetnék (bizonyosan meg is rendezik majd egyszer, csak kérdés, hogy mennyire fogja ez érdekelni a politikát és a médiát, röviddel a választások után, és még sokkal a következő választások előtt...), ám még be kell fejezni a híd szegélylemezeinek felszerelését, a szigetelést, a csapadék-elvezető rendszert, a világítást, s nem utolsósorban rozsdátlani kell a hidat, majd lefesteni. A számítások szerint legalább százötven tonna fehér festéket fognak felvinni a homok- vagy fémszórással megtisztított, még befestetlen felületekre.

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

Összesen négy és fél méternyit kell emelni az ívhíd nyugati végén. Mint korábban már beszámoltunk róla, beúsztatása után a vecsei oldalon négy és fél, a városi, avagy kisapostagi oldalon pedig kilenc méterrel volt lejjebb a kosárfüles rész útpályája, mint az ártéri hidak útteste. Az alföldi oldalon már nagyjából készen áll a szerkezet.

A híd dunántúli felén azonban még sok munka van hátra. Bár a mederhíd megemelése után akár az építőket köszöntő hordó-átgurítási ünnepséget is megrendezhetnék (bizonyosan meg is rendezik majd egyszer, csak kérdés, hogy mennyire fogja ez érdekelni a politikát és a médiát, röviddel a választások után, és még sokkal a következő választások előtt...), ám még be kell fejezni a híd szegélylemezeinek felszerelését, a szigetelést, a csapadék-elvezető rendszert, a világítást, s nem utolsósorban rozsdátlani kell a hidat, majd lefesteni. A számítások szerint legalább százötven tonna fehér festéket fognak felvinni a homok- vagy fémszórással megtisztított, még befestetlen felületekre.

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

A híd dunántúli felén azonban még sok munka van hátra. Bár a mederhíd megemelése után akár az építőket köszöntő hordó-átgurítási ünnepséget is megrendezhetnék (bizonyosan meg is rendezik majd egyszer, csak kérdés, hogy mennyire fogja ez érdekelni a politikát és a médiát, röviddel a választások után, és még sokkal a következő választások előtt...), ám még be kell fejezni a híd szegélylemezeinek felszerelését, a szigetelést, a csapadék-elvezető rendszert, a világítást, s nem utolsósorban rozsdátlani kell a hidat, majd lefesteni. A számítások szerint legalább százötven tonna fehér festéket fognak felvinni a homok- vagy fémszórással megtisztított, még befestetlen felületekre.

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

A híd dunántúli felén azonban még sok munka van hátra. Bár a mederhíd megemelése után akár az építőket köszöntő hordó-átgurítási ünnepséget is megrendezhetnék (bizonyosan meg is rendezik majd egyszer, csak kérdés, hogy mennyire fogja ez érdekelni a politikát és a médiát, röviddel a választások után, és még sokkal a következő választások előtt...), ám még be kell fejezni a híd szegélylemezeinek felszerelését, a szigetelést, a csapadék-elvezető rendszert, a világítást, s nem utolsósorban rozsdátlani kell a hidat, majd lefesteni. A számítások szerint legalább százötven tonna fehér festéket fognak felvinni a homok- vagy fémszórással megtisztított, még befestetlen felületekre.

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

Mindenképpen a munka vége felé közeledik a DunaÚjHíd-konzorcium, mivel a tervek szerint június végére át kell adni a mintegy ötvenmilliárd forintba kerülő hidat a megrendelőnek, a Nemzeti Infrastrukturális Zrt-nek, az autópálya rt. jogutódjának. A fent felsorolt munkálatok után gyakorlatilag már csak az átvételi procedúra van hátra, olyan látványos momentumokkal, mint a terheléspróba, s persze ne feledkezzünk meg a híd elkereszteléséről se...

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!