Hírek

2007.01.25. 03:28

Kell-e biztonsági öv az autóbuszba? Biztonsági öv buszokban?

Dunaújváros (gp) - Az illetékes minisztérium több KRESZ-szabály módosítását tervezi az idén, köztük azt, hogy a távolsági buszokon kötelező legyen a biztonsági öv.

Gallai Péter

A tervezett változásokról a Gazdasági és Közelekdési Minisztérium honlapján is lehetett szavazni, többek között arról: egyetért-e azzal, hogy a lakott területen kívüli forgalomban közlekedő autóbuszokon kötelező legyen a biztonsági öv használata? A szavazók többsége nemmel válaszolt.

Kíváncsiak voltunk, hogy az ötlethez mit szól az Alba Volán képviselője, Tóth Ferenc személyszállítási üzemvezető: - Vannak olyan menetrend szerinti járataink, melyeken az ajtók mögötti üléseken, vagy akár mindegyiken felszerelt biztonsági övek találhatóak. Nos, tapasztalataink azt mutatják, hogy senki nem csatolja be ezeket. Úgyhogy felmerül a kérdés, ha kötelező lesz a használata, akkor például kinek a feladata lesz ennek ellenőrzése. Nem hiszem, hogy a sofőr egyenként végignézi az utasokat indulás előtt. A másik része pedig anyagi, hiszen nem tudjuk, hogy utólag minden buszba kellene-e szerelni, vagy csak az újakon kell. Ráadásul vannak olyan típusok, amelyekre fizikailag sem lehetne beépíteni az öveket. Az biztos: beszerzési és üzemeltetési költégei is lennének ennek a változásnak, amelyre nem lehet tudni, ki adna pénzt.

Mint kiderült, már most is rengeteg kárt okoznak a társaságnak azzal, hogy rendszeresen tönkreteszik vagy levágják az öveket. Tóth Ferenc a nagy keresletre is tudott magyarázatot: - Sok modern autóban, ha valaki nem köti be magát, folyamatosan figyelmezteti erre egy éles hang. Ha a buszon levágott csatot beleteszik az öv nyílásába induláskor, máris elhallgat a zavaró hang, és továbbra sem kell a sofőrnek bekötnie magát.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Kíváncsiak voltunk, hogy az ötlethez mit szól az Alba Volán képviselője, Tóth Ferenc személyszállítási üzemvezető: - Vannak olyan menetrend szerinti járataink, melyeken az ajtók mögötti üléseken, vagy akár mindegyiken felszerelt biztonsági övek találhatóak. Nos, tapasztalataink azt mutatják, hogy senki nem csatolja be ezeket. Úgyhogy felmerül a kérdés, ha kötelező lesz a használata, akkor például kinek a feladata lesz ennek ellenőrzése. Nem hiszem, hogy a sofőr egyenként végignézi az utasokat indulás előtt. A másik része pedig anyagi, hiszen nem tudjuk, hogy utólag minden buszba kellene-e szerelni, vagy csak az újakon kell. Ráadásul vannak olyan típusok, amelyekre fizikailag sem lehetne beépíteni az öveket. Az biztos: beszerzési és üzemeltetési költégei is lennének ennek a változásnak, amelyre nem lehet tudni, ki adna pénzt.

Mint kiderült, már most is rengeteg kárt okoznak a társaságnak azzal, hogy rendszeresen tönkreteszik vagy levágják az öveket. Tóth Ferenc a nagy keresletre is tudott magyarázatot: - Sok modern autóban, ha valaki nem köti be magát, folyamatosan figyelmezteti erre egy éles hang. Ha a buszon levágott csatot beleteszik az öv nyílásába induláskor, máris elhallgat a zavaró hang, és továbbra sem kell a sofőrnek bekötnie magát.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Kíváncsiak voltunk, hogy az ötlethez mit szól az Alba Volán képviselője, Tóth Ferenc személyszállítási üzemvezető: - Vannak olyan menetrend szerinti járataink, melyeken az ajtók mögötti üléseken, vagy akár mindegyiken felszerelt biztonsági övek találhatóak. Nos, tapasztalataink azt mutatják, hogy senki nem csatolja be ezeket. Úgyhogy felmerül a kérdés, ha kötelező lesz a használata, akkor például kinek a feladata lesz ennek ellenőrzése. Nem hiszem, hogy a sofőr egyenként végignézi az utasokat indulás előtt. A másik része pedig anyagi, hiszen nem tudjuk, hogy utólag minden buszba kellene-e szerelni, vagy csak az újakon kell. Ráadásul vannak olyan típusok, amelyekre fizikailag sem lehetne beépíteni az öveket. Az biztos: beszerzési és üzemeltetési költégei is lennének ennek a változásnak, amelyre nem lehet tudni, ki adna pénzt.

Mint kiderült, már most is rengeteg kárt okoznak a társaságnak azzal, hogy rendszeresen tönkreteszik vagy levágják az öveket. Tóth Ferenc a nagy keresletre is tudott magyarázatot: - Sok modern autóban, ha valaki nem köti be magát, folyamatosan figyelmezteti erre egy éles hang. Ha a buszon levágott csatot beleteszik az öv nyílásába induláskor, máris elhallgat a zavaró hang, és továbbra sem kell a sofőrnek bekötnie magát.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Mint kiderült, már most is rengeteg kárt okoznak a társaságnak azzal, hogy rendszeresen tönkreteszik vagy levágják az öveket. Tóth Ferenc a nagy keresletre is tudott magyarázatot: - Sok modern autóban, ha valaki nem köti be magát, folyamatosan figyelmezteti erre egy éles hang. Ha a buszon levágott csatot beleteszik az öv nyílásába induláskor, máris elhallgat a zavaró hang, és továbbra sem kell a sofőrnek bekötnie magát.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Mint kiderült, már most is rengeteg kárt okoznak a társaságnak azzal, hogy rendszeresen tönkreteszik vagy levágják az öveket. Tóth Ferenc a nagy keresletre is tudott magyarázatot: - Sok modern autóban, ha valaki nem köti be magát, folyamatosan figyelmezteti erre egy éles hang. Ha a buszon levágott csatot beleteszik az öv nyílásába induláskor, máris elhallgat a zavaró hang, és továbbra sem kell a sofőrnek bekötnie magát.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

- Azt mondom, hogy az autóbuszközlekedés enélkül is biztonságos. A statisztikák is azt mutatják, hogy az egy kilométerre jutó balesetek száma elenyésző - zárta Tóth Ferenc.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Persze az még korántsem biztos, hogy a minisztérium tervezett módosításait bevezetik ebben a formában, hiszen ez csak egy elképzelés.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!