Hírek

2006.11.06. 03:29

Nem a sztrádán

Dunaújváros - Az M6-os sztráda átadása óta vannak társaságok, amelyek itt közlekedtetik menetrend szerinti autóbuszaikat. Az Alba Volán maradt a régi útvonalon, azaz a hatos főúton járnak a társaság buszai. <br /><br />

Szabó Szabolcs

Mindennek egyszerű, és nagyon logikus oka van, amelyre Tóth Ferenc, az Alba Volán személyszállítási üzemvezetője mutatott rá: - Az Alba Volán által üzemeltetett járatok a települések közötti - például Kulcs, Adony, Ercsi - kapcsolatot tartják fent. Minden, Dunaújváros és Budapest között járó buszunk több helyen is megáll, ezért nem is tervezzük, hogy valamelyiket az M6-oson közlekedtessük. Az pedig luxus lenne, hogy párhuzamosan két járat közlekedjen, egy a hatoson, egy pedig a sztrádán.

Ráadásul az autópályán megspórolható időt - ami tíz-tizenöt perc - az Érdi-tetőtől a Népligeti pályaudvarig többszörösen el lehet veszíteni, a budapesti dugók miatt.

- Rendszeresen lépésben halad a forgalom, így nem ritka a húsz-hatvan perces késés, két hónapja kiszámíthatatlan lett a menetrend. Ebben az is szerepet játszott, hogy a fővárosban eddig kerülőként használt Szerémi útról kitiltották a buszokat, ezért ismét a Budafoki úton kell közlekedni, amelyet éppen felújítanak. Anyagilag sem olcsó, hiszen egy éves matrica 158 ezer forintba kerül. És nemcsak arra a buszra kell venni, amelyik a pályán jár, hanem tartalékban is kell lennie olyan járműnek, amely például meghibásodás esetén be tud állni - fűzte hozzá Tóth Ferenc.

Természetesen az Alba Volán nem zárkózik el a változástól, de ennek akkor lesz értelme, ha jövőre elkészül az M6-os Érdi-tető és M0-ás közötti szakasza is.

A többi, távolsági járatokat közlekedtető társaság sem egységes ebben a kérdésben. A Pannon Volán nem jár a sztrádán, ellentétben a Volánbusszal és a Gemenc Volánnal. Az utóbbi társaság személyforgalmi- és marketingüzletág-vezetője, Miszler Miklós Szekszárdon találkozóra hívta össze a társ-Volánokat ebben a kérdésben: - Azt szerettem volna, ha mindenki kihasználja a sztrádát. Végül ezt mi felvállaltuk az utasok érdekében, még akkor is, ha jelentős többletköltséget okoz. Azt hiszem jól döntöttünk, erről árulkodnak a visszajelzések is. Így napi négy járatunk az M6-oson közlekedik, s Ercsit, ahol eddig megálltunk, átvállalta tőlünk az Alba Volán.

Mindennek egyszerű, és nagyon logikus oka van, amelyre Tóth Ferenc, az Alba Volán személyszállítási üzemvezetője mutatott rá: - Az Alba Volán által üzemeltetett járatok a települések közötti - például Kulcs, Adony, Ercsi - kapcsolatot tartják fent. Minden, Dunaújváros és Budapest között járó buszunk több helyen is megáll, ezért nem is tervezzük, hogy valamelyiket az M6-oson közlekedtessük. Az pedig luxus lenne, hogy párhuzamosan két járat közlekedjen, egy a hatoson, egy pedig a sztrádán.

Ráadásul az autópályán megspórolható időt - ami tíz-tizenöt perc - az Érdi-tetőtől a Népligeti pályaudvarig többszörösen el lehet veszíteni, a budapesti dugók miatt.

- Rendszeresen lépésben halad a forgalom, így nem ritka a húsz-hatvan perces késés, két hónapja kiszámíthatatlan lett a menetrend. Ebben az is szerepet játszott, hogy a fővárosban eddig kerülőként használt Szerémi útról kitiltották a buszokat, ezért ismét a Budafoki úton kell közlekedni, amelyet éppen felújítanak. Anyagilag sem olcsó, hiszen egy éves matrica 158 ezer forintba kerül. És nemcsak arra a buszra kell venni, amelyik a pályán jár, hanem tartalékban is kell lennie olyan járműnek, amely például meghibásodás esetén be tud állni - fűzte hozzá Tóth Ferenc.

Természetesen az Alba Volán nem zárkózik el a változástól, de ennek akkor lesz értelme, ha jövőre elkészül az M6-os Érdi-tető és M0-ás közötti szakasza is.

A többi, távolsági járatokat közlekedtető társaság sem egységes ebben a kérdésben. A Pannon Volán nem jár a sztrádán, ellentétben a Volánbusszal és a Gemenc Volánnal. Az utóbbi társaság személyforgalmi- és marketingüzletág-vezetője, Miszler Miklós Szekszárdon találkozóra hívta össze a társ-Volánokat ebben a kérdésben: - Azt szerettem volna, ha mindenki kihasználja a sztrádát. Végül ezt mi felvállaltuk az utasok érdekében, még akkor is, ha jelentős többletköltséget okoz. Azt hiszem jól döntöttünk, erről árulkodnak a visszajelzések is. Így napi négy járatunk az M6-oson közlekedik, s Ercsit, ahol eddig megálltunk, átvállalta tőlünk az Alba Volán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!