Interjú

2017.09.15. 09:20

Tovább a megkezdett úton! Interjú Hwang Seong Hakkal, a Hankook ügyvezető igazgatójával

Tíz éve a Hankook európai autóabroncs-gyártóbázisának központja Magyarország. A dél-koreai multinacionális vállalat 885 millió eurós befektetésből a világ egyik legkorszerűbb gyárát építette fel hazánkban. A magyar kormánnyal kötött stratégiai megállapodás prioritásai a fejlesztések és a foglalkoztatás.

Várkonyi Zsolt

Hwang Seog Hak Fotó: Zsedrovits Enikõ

Adódik a kérdés, hogyan tovább? Egyebek között erről beszélgettünk a Hankook Tire Magyarország Kft. új ügyvezető igazgatójával, Hwang Seong Hakkal, aki korábban Kínában, a Jiaxing városban működő Hankook gyárat vezette, szintén ügyvezetői pozícióban.

Cégük első magyarországi évtizede egyértelmű sikerként könyvelhető el. A közvéleményt és a szakmát is élénken foglalkoztatja: milyen lesz a folytatás?

- A Hankook számára az a legfontosabb, hogy Európában is minőségi abroncsokat gyártson. Az eddig megvalósult beruházások három üteme is ezt a célt szolgálja. Azt, hogy folyamatosan fejlesszünk és olyan gumiabroncsokat állítsunk elő, amelyek mindenféle körülmények között optimálisan teljesítenek! A jövő útja az energiatakarékos abroncsok gyártása, Európában nagy a kereslet erre, de a bonyolult technológiát igénylő úgynevezett defekttűrő abroncsok gyártásában is élenjáró a Hankook.

Mit jelent pontosan az energiatakarékos abroncs, és egyre többet hallunk az úgynevezett „zöld abroncsokról” is.

- Az energiatakarékos gumiabroncsok a gördülési ellenállás csökkentésével javítják a gépkocsik üzemanyag-fogyasztását, és ezáltal alacsonyabb lesz a szén-dioxid-kibocsátás is. Az energiatakarékos gumiabroncs tehát egyben zöld gumiabroncs is. Ezek a gumiabroncsok már kisebb súlyúak, ami kisebb deformációval jár, kevesebb hőtermelést jelent. Ebből következik az alacsonyabb gördülési ellenállás, az alacsonyabb zajterhelés és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás is. A többi között a Mercedes E osztályára Rácalmásról szállítjuk az ezekkel a tulajdonságokkal rendelkező energiatakarékos abroncsokat. Sőt, van elektromos autóra tervezett abroncsunk is, de ez utóbbit nem itt gyártjuk.

Az abroncsgyártásban elengedhetetlen a folyamatos fejlesztés. A frankfurti IAA a világ legnagyobb autóipari kiállítása, amelyen több mint ezer vállalat mutatja be legújabb technológiáját, innovációját. Úgy tudom, hogy ezen a Hankook a többi között a harmadik generációs koncepcióabroncsával, az úgynevezett „Ball Pin Tire” futurisztikus tervével jelenik meg interjúnk megjelenésével egy időben. Beavatna bennünket, „végfelhasználókat” is abba, hogy pontosan mit jelentenek ezek?

- Tudni kell, hogy a legnagyobb kiállításokon egyrészt a kereskedelmi abroncsokkal jelenünk meg, amelyeket a hétköznapi életben használunk, és mindig megjelenünk egy-egy koncepcióval, amelynek a megvalósítása kijelöli vagy kijelölheti gondos előkészítést követően a fejlesztés irányát. Hogy a „Ball Pin Tire-t”, szemléltessem: ez egy gömb alakú abroncs, amely egy háromszázhatvan fokos kör mentén képes elfordulni, így tökéletes szögben kanyarodik, illetve szlalomozni is képes. Annak érdekében, hogy a „Ball Pin Tire” képes legyen erre, a járművet egy fejlett giroszkóp-rendszerrel és gömbkerékkel szereltük fel. A giroszkóp és a giroszenzor méri és meghatározza a jármű szögét a háromdimenziós térben, hogy fenntartsa a tökéletes egyensúlyt a karosszéria és a gumiabroncsok között. Ezenfelül a három gömbkerék precíziós vezérlése lehetőséget biztosít a vezetőnek arra, hogy mindig a sebességnek megfelelően vezessen. A fejlesztés fázisai során derül majd ki, hogy mi az, ami a gyakorlatban is megállja a helyét. De folyamatosan kell új dolgokat kifejleszteni, hogy az utakat megtaláljuk a fejlődéshez.

Harminc éve dolgozik már a Hankooknál, alapvetően műszaki területre specializálódott, előzőekben a kínai gyár ügyvezetője volt, onnan érkezett hozzánk. Mennyiben érzékelhető a gyáron belüli vállalati kultúrában a két ország közötti különbség?

- Az emberek másak, mint itt, nyilván közelebb áll az ottani, kínai vállalati kultúra is a koreaihoz. Talán furcsa ezt itt hallani, de az ottani munkavállalók rugalmasabbak, például szívesebben vállalnak túlórát. A nyári időszakban, a szabadságolási időszakban erre itt, Magyarországon nagyobb figyelmet kell fordítanunk. Ami eddigi pályafutásomat illeti, hosszú ideig dolgoztam a kutatás-fejlesztés területén, ami mindig is sokat segített abban, hogy később gyárvezetőként és ügyvezetőként is átlássam a folyamatokat. Egyébként több vezető is van a Hankooknál, aki erről a területről indult.

Hwang Seong Hak ez év januárja óta vezeti a Hankook magyarországi vállalkozását. Mindamellett fontosnak tartja azt is, hogy a cég a környezetével, a társadalommal együtt fejlődjön. A cég társadalmi szerepvállalása mellett személyes elkötelezettsége az is, hogy egy nemzetközi program keretében rendszeresen segítse a rászoruló gyermekek tanulását Fotó: Zsedrovits Enikő

A gyakran ismétlődő kérdés az, hogy nem elég eladni a terméket, a vevőnek olyan szolgáltatást kell nyújtani, hogy legközelebb is az önök termékét válassza. Mit jelent ez az ügyfelek, nevezetesen a prémium autómárkák és mit a végfelhasználók, az egyéni vásárlók esetében?

- Az alapkérdések tekintetében nincs különbség, hiszen mindkét szegmensben a piac és a megrendelő elvárásainak kell megfelelni. A prémium autómárkák tekintetében nem egyszeri vásárlásról van szó, hanem a legtöbb esetben hosszú távra, egy-egy autótípus gumiabroncsokkal való ellátására szerződünk, ehhez pedig, mint általában egy beszállítói kapcsolatban, az előírásoknak megfelelően auditálni kell a termelésünket, a technológiánkat, a munkafolyamatokat. Ahhoz, hogy egy prémium márka beszállítói lehessünk, egy-két éves auditálási folyamaton kell átesni, a siker a közös munka eredménye az adott partnerrel. Különösen büszkék vagyunk a Porschéval való kapcsolatunkra, hiszen a Hankook gyárak közül egyedüliként mi szállítunk nekik. Nagyon fontos az, hogy az Audi magyar gyára is tőlünk rendel, de a legtöbb megrendelés a Hyundaitól érkezik. Egyébként Rácalmásról több autómárkához szállítunk gumiabroncsot, így az említetteken kívül, a BMW-nek, a Fordnak, a Kiának, a Mercedesnek, az Opelnek, a Skodának és a Volkswagennek is. A magyarországi gumikereskedőkhöz, vagyis az egyéni vásárlók felé belföldön a magyarországi kereskedelmi irodánkon, a külföldi piacokra pedig az európai kereskedelmi irodáinkon keresztül szállítunk.

Egy márka nemcsak azonosít egy terméket, hanem meg is különbözteti azt a versenytársakétól. Mit javasolna nekem, hogy például a Brand Finance listája szerint piacvezető Bridgestone vagy Michelin autóabroncsok helyett Hankook terméket használjak?

- Minőségben az említett brandekkel azonosak vagyunk, velük a prémium kategóriában vagyunk versenytársak. Nekünk nagyon nagy előnyünk velük szemben, hogy a gyáraink nagy gyártókapacitással rendelkeznek, a mi gyárunk például naponta 55 ezer gumiabroncsot gyárt, így költséghatékonyabb a termelésünk. Ez jelenik meg az árban is, amellyel fel tudjuk venni a versenyt a konkurenciával.

A Hankook fontosnak tartja, hogy társadalmi szerepvállalása részeként jelen legyen a közéletben is. Úgy tudom, hogy ön vezetőként és magánemberként is elkötelezett híve a közösségi tevékenységnek és adományozásnak. Miért tartja ezt fontosnak, és melyek a prioritások?

- A Hankook fő célja, hogy a környezetével, a társadalommal együtt fejlődjön. Személyes elkötelezettségem is az, hogy rendszeresen segítsek másoknak. Egy nemzetközi program keretében olyan gyerekeket támogatok, akik szegény országban élnek, és nem tudnak tanulni, mert nincs rá pénzük. Nagyon sok gyermeknek lehet ily módon segíteni. Most például egy Srí Lanka-i kislány oktatását, tanulását támogatom havi rendszerességgel, aki mellett már korábban elköteleztem magam, de mivel ebben a programban hosszú ideje, húsz éve részt veszek, már nagyon sok gyermektől kaptam kedves leveleket, köszönetet. Jó szívvel teszem ezt, örülök, hogy személyesen is segíthetek. Két lányomat is erre biztatom. A Hankook támogatási és társadalmi felelősségvállalási filozófiája és tevékenysége ezért is közel áll hozzám. Vállalati vonalon is a megkezdett úton megyünk tovább a környezetünkkel együttműködve.

Ön nem rég óta él és dolgozik Magyarországon. Hogyan érzi magát nálunk, mivel tölti a szabadidejét?

- Feleségemmel együtt nagyon szeretjük Magyarországot, jól érezzük magunkat itt. Szeretem a sportot, mindent, ami a korcsolyához köthető, elsősorban a gyorskorcsolyára gondolok, a maratoni futást magam is űztem, de manapság inkább golfozom. Örülök, hogy itt dolgozhatok, és egyúttal megragadom az alkalmat, hogy elmondhassam: jó látni, hogy a Hankook Tire, Dunaújváros és Rácalmás közösen fejlődik tovább.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában