2025.01.14. 07:00
Ügyfélkapu váltás – a kormányablakok felkészültek a hajrára
Az Ügyfélkapu váltás miatt január első hetében jelentősen megnőtt a kormányablakok ügyfélforgalma, mivel szerdától csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal, azaz kétfaktoros azonosítással lehet online ügyeket intézni az állami weboldalakon.

Fotó: Pesti Tamás
Az Ügyfélkapu váltással kapcsolatban minisztérium arra kéri az ügyfeleket, hogy már érkezésük előtt töltsék le a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazást, ezzel gyorsítva az ügyintézést - áll a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleményében.

Fotó: Pesti Tamás
Mint írták azok, akik az Ügyfélkapu+-t választják, otthon is regisztrálhatnak, amennyiben már van ügyfélkapujuk, így elkerülhetik a kormányablakos ügyintézést. Az ügyfélforgalmi adatok szerint sokan az utolsó pillanatra hagyták regisztrációjukat: január elején az ügyfelek száma többször átlépte a százezret, január 6-án pedig 114 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat.
A minisztérium hangsúlyozza, hogy mind az Ügyfélkapu+, mind a DÁP regisztráció január 15. után is elvégezhető. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak applikációban lehet tájékozódni, amely távoli sorszámhúzást is biztosít.
A témával a duol is többször foglalkozott már, mutatjuk: