Gyermeki lélek

2024.06.17. 20:00

Különleges tanórák a Vasváriban: cicák az osztályteremben - képgalériával

A dunaújvárosi Vasvári Pál Általános Iskola kisdiákjai különleges élmény részesei lehettek június 17-én, hétfőn. Matyi és Áfonya, a két terápiás cica, látogatott el hozzájuk, hogy különleges foglalkozásokon vegyenek részt az iskola tanulóival.

Török Tímea

Fotó: Szabóné Zsedrovits Enikő

Az esemény mögött a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány áll, amelynek képviseletében Plecskó Judit, a cicák tulajdonosa, valamint Gálosfai Tímea, az iskola igazgatója nyújtottak betekintést a rendkívüli órák részleteibe.

Fotó: Szabóné Zsedrovits Enikő

A cicák története

Plecskó Judit elmondta, hogy az állatvédelem iránti elkötelezettségük vezette őket a Vasvári Pál Általános Iskolába. Az állatvédelmi alapítványnak köszönhetően intézmények, gyerekotthonok és iskolák pályázhattak különböző állatasszisztált terápiás foglalkozásokra. Így jutottak el a két cicával Dunaújvárosba is. "A cicák ugyanúgy, mint a kutyák, tudnak pár trükköt, és különböző feladatokon keresztül segítik a gyerekeket a tanulásban" – mondta Judit. Matyi, a három éves, és Áfonya, aki most lesz egy éves, igazi különlegességek, hiszen csak öt macska van az országban, aki alkalmas az ilyen típusú terápiára.

Az első lépések

A foglalkozások kezdetén a cicák felfedezték az osztálytermet, mielőtt találkoztak volna a gyerekekkel. "A macskák nagyon érzékenyek a stresszre, ezért fontos, hogy először megszokják az új környezetet" – tette hozzá Judit. Amikor a gyerekek megérkeztek, különböző feladatokat kaptak, amelyeket a cicákkal közösen kellett megoldaniuk. "Alagútban menni, pacsizni, szlalomozni – ilyen egyszerű, de szórakoztató trükkökkel vártuk a gyerekeket, amelyek közben a kisdiákok szövegértési gyakorlatokat is végeztek" – mesélte mosolyogva.

Fotó: Szabóné Zsedrovits Enikő

A foglalkozások célja

Gálosfai Tímea, az iskola igazgatója, kifejtette, hogy nagyon örült a kezdeményezésnek, mert úgy véli, hogy az állatok segítenek megnyitni a gyerekek lelkét. "A mai gyerekek számára az állatokkal való foglalkozás különleges élmény, ami segíthet feldolgozni a mindennapi élet stresszét és feszültségét" – mondta. Az igazgatónő elmondása szerint az egyik osztály, ahol az első foglalkozásokat tartották, sportoló gyerekekből áll, akik gyakran szembesülnek versenyhelyzetekből adódó feszültségekkel. A másik osztályban pedig több olyan tanuló van, akik különböző hátrányokkal küszködnek, így számukra is hasznos a terápiás cicák jelenléte.

Hosszú távú tervek

Mind Judit, mind Gálosfai Tímea remélik, hogy a foglalkozások nem egyszeri alkalommal valósulnak meg, hanem hosszabb távú együttműködés alakulhat ki. "A folyamatos jelenlét és a rendszeres foglalkozások lennének igazán eredményesek a gyerekek számára" – mondta az igazgatónő. „A cél az, hogy a cicák segítségével a gyerekek jobban megismerjék az állatokat, és közvetlenül tapasztalják meg, hogy a macskák is ugyanolyan társas lények, mint a kutyák, és ugyanúgy képesek kötődni az emberekhez”- hangsúlyozta Plecskó Judit.

A dunaújvárosi Vasvári Pál Általános Iskolában tehát különleges élményben részesülhettek a diákok, és talán egy újabb lépést tettek afelé, hogy az állatokkal való kapcsolatuk még erősebbé váljon. A cicák pedig, Matyi és Áfonya, bebizonyították, hogy a macskák is kiváló segítők lehetnek a gyermekek fejlődésében.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában