2020.02.12. 16:00
Új módszertanok a centrumban
A DSZC munkacsoportjai egy pályázat részeként hét olyan kézikönyvet szerkesztettek meg, amelyek különböző témaköröket ölelnek fel, de valamennyi a lemorzsolódás csökkentését szolgálják.
A DSZC honlapjának beszámolója szerint a szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum tagintézményeiben elnevezésű pályázat alapvető célja a lemorzsolódás csökkentése. Egy része eszközbeszerzést és építési beruházást is tartalmaz, e mellett képzések, módszertani megújulás is megvalósul.
Február 10-én két elkészült módszertani kézikönyv is bemutatkozott a tagintézmények előtt
Az ellenőrzési és monitoring rendszer egy sajátos elemét adja a pilot-projektként bevezetésre kerülő „Osztálytükör-tantárgytükör” rendszer. A Hild iskolában évek óta eredményesen működő, sokak által használt módszert tervezzük Centrum-szinten is bemutatni, használatát ösztönözni.
Az osztálytükör funkciói:
Az osztálytükörben rejlő motivációs lehetőségek:
Egyértelmű cél, hogy fejlesszék a 9. osztályosok alapkészségeit, valamint az ehhez kapcsolódó módszertani egységesítést. A Szabolcs Vezér iskolában több olyan szakképzett, kifejezetten módszertani fejlesztéssel foglalkozó pedagógus is dolgozik, akik vállalták a projektelem koordinálását és a megfelelő módszertani kézikönyv kidolgozását a DSZC és a tagintézmények szintjén egyaránt.