a lemorzsolódás ellen

2020.02.12. 16:00

Új módszertanok a centrumban

A DSZC munkacsoportjai egy pályázat részeként hét olyan kézikönyvet szerkesztettek meg, amelyek különböző témaköröket ölelnek fel, de valamennyi a lemorzsolódás csökkentését szolgálják.

duol.hu

A DSZC honlapjának beszámolója szerint a szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum tagintézményeiben elnevezésű pályázat alapvető célja a lemorzsolódás csökkentése. Egy része eszközbeszerzést és építési beruházást is tartalmaz, e mellett képzések, módszertani megújulás is megvalósul.

Február 10-én két elkészült módszertani kézikönyv is bemutatkozott a tagintézmények előtt

Az ellenőrzési és monitoring rendszer egy sajátos elemét adja a pilot-projektként bevezetésre kerülő „Osztálytükör-tantárgytükör” rendszer. A Hild iskolában évek óta eredményesen működő, sokak által használt módszert tervezzük Centrum-szinten is bemutatni, használatát ösztönözni.

Az osztálytükör funkciói:

  • A fejlődés (mentális, tanulási, motivációs, közösségi viselkedés) nyomon követése, időben történő beavatkozás az ok-okozat figyelembevételével, a személyes körülményekre alapozott egyéni megítélés lehetőségével
  • Konfliktusok pontos és személyes információk által történő megelőzése és szakszerű kezelése.
  • Egy jól működő jelzőrendszer a tanulói sajátosságok függvényében, különös tekintettel a lemorzsolódásra.
  • Fotó: dunaujvarosiszc.hu

    Az osztálytükörben rejlő motivációs lehetőségek:

  • Kimondottan a motivációs erőtérrel összefüggő információk (szaktanári figyelmeztetések, dicséretek, versenyeredmények, példamutató viselkedés, helytállás), amelyek a kompenzáció, illetve a javíthatóság tükrében, mint rugalmassági tényezők is működnének (hiányzás, aktivitás, magatartás stb.).
  • Ez a rendszer lehetőséget ad arra, hogy a különböző képzési formák (tanulócsoportok), illetve a tanulói sajátosságok alapján rugalmasan, színesen alakuljon ez a motivációs erőtér, az osztályban az egyes tanulók személyére, személyiségére szabottan.
  • Egyértelmű cél, hogy fejlesszék a 9. osztályosok alapkészségeit, valamint az ehhez kapcsolódó módszertani egységesítést. A Szabolcs Vezér iskolában több olyan szakképzett, kifejezetten módszertani fejlesztéssel foglalkozó pedagógus is dolgozik, akik vállalták a projektelem koordinálását és a megfelelő módszertani kézikönyv kidolgozását a DSZC és a tagintézmények szintjén egyaránt.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!