pótlás elektronikus úton

2020.09.25. 07:00

Új eljárással bővült az online intézhető okmányigazgatási eljárások köre

Új eljárással bővült 2020. július 1-től az online intézhető okmányigazgatási eljárások köre. Az e-Személyi elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése és pótlása ugyanis a www.magyarorszag.hu portálon keresztül is intézhetővé vált.

FEJÉR MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

Akinek a személyazonosító igazolványát eltulajdonították, megsemmisült, megrongálódott vagy elvesztette, köteles azt legkésőbb a tudomására jutásától számított három munkanapon bejelenteni.

A jogszabályban előírt bejelentési kötelezettség teljesítésére 2020. július 1-től elektronikus úton, elektronikus azonosítást követően a webes ügysegéden keresztül is van lehetőség. A kérelem benyújtását követően az e-Személyi igazolványt érvénytelenítik. Ideiglenes személyazonosító igazolvány pótlása nem kezdeményezhető!

Az állandó személyazonosító igazolvány pótlása csak az alábbiakban meghatározott okok esetében lehetséges, ha az okmány

– elveszett,

– eltulajdonították vagy

– megsemmisült.

Csak az állandó személyazonosító igazolvány pótlása lehetséges online Fotó: kormanyhivatal.hu

Amennyiben a személyazonosító igazolvány megrongálódott, tehát a polgár birtokában van, nem kezdeményezhető pótlás, ilyenkor személyesen új okmány kiállítását kell kezdeményeznie az ügyfélnek és ezzel egyidejűleg le kell adnia a személyazonosság igazolására alkalmatlanná vált igazolványt a kormány­ablakban.

Nem pótolható a személyazonosító igazolvány, azaz elektronikus kérelem nem nyújtható be, ha az okmány elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése korábban már bejelentésre került, és ezáltal az okmány a nyilvántartásban érvénytelen.

Pótolható a 2016. január 1. napja és 2020. június 30. napja között benyújtott kérelem alapján kiállított kártyaformátumú személyazonosító igazolvány, amely

– nem rendelkezik tároló elemmel (határidő nélküli érvényességi idejű okmány),

– rendelkezik tároló elemmel, de a tároló elem nem tartalmazza az ujjnyomat adatot.

Pótolható a 2020. július 1. napján vagy azt követően benyújtott kérelem alapján kiállított állandó személyazonosító igazolvány, amely

– nem rendelkezik tároló elemmel (határidő nélküli érvényességi idejű okmány),

– rendelkezik tároló elemmel, de a tároló elem nem tartalmazza az ujjnyomat adatot,

– rendelkezik tároló elemmel, a tároló elem tartalmazza az ujjnyomat adatot, valamint az ujjnyomatot – a polgár hozzájárulása alapján – a személyiadat- és lakcímnyilvántartás jelenleg is tartalmazza.

Nem pótolható elektronikus úton a 2016. január 1. napját megelőzően benyújtott kérelem alapján kiállított állandó személyazonosító igazolvány.

ELÉRHETŐSÉGEK

DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSI HIVATAL

Telefonszám:

25/795-600,25/795-610.

Fax: 25/795-649.

2400 Dunaújváros,Szórád Márton út 39.

KORMÁNYABLAK

Telefonszám:

25/795-244.

Fax: 25/795-649.

2400 Dunaújváros,Október 23. tér 1.

ÜGYFÉLFOGADÁS

Hétfő: 8.00–18.00

Kedd: 8.00–16.00

Szerda: 8.00–18.00

Csütörtök: 8.00–16.00

Péntek:8.00–12.00

időpontfoglalás!

A Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban ügyintézésre időpontot foglalni Ügyfélkapu-azonosítóval, a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet. (Azonosító nélkül is lehetőség van „Ügyfélkapu-regisztrációra” időpontot foglalni.)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!