Digitalizált pedagógia

2019.01.20. 16:00

Az oktatásban is szerepet kap a technológia

Az oktatás sem maradhat alul a digitalizáció kapcsán. A pedagógusok országos szinten felismerték a növekvő igényt a digitális eszközök oktatásba történő bevonására és a digitális tartalmak alkalmazására.

Tóth Alexandra

A 2016-os Digitális jólét program egyebek között arról is beszél, hogy a pedagógusok továbbképzése ebben a szegmensben – is – folyamatos, és erre szükség is van azért, hogy minél nagyobb százalékban használják az IKT eszközöket a tanórákon. Ugyanakkor belátják, hogy a digitális kompetencia fejlesztése közös feladat, és nem csak az informatikatanárok, média- és mozgóképtanárok felelősek ezért. Így sok esetben a tanórákon kiosztott feladatlapokat már számítógépen készítik, vagy a digitális táblára kivetítve közösen oldják meg azokat, ehhez pedig számos internetes oldal, segédanyag vagy számítógépes program áll a rendelkezésükre.

A köznevelési rendszerben egyre többen vannak azok a vezetők, akik – amennyiben forrást találnak rá – saját intézményükben megszervezik a belső továbbképzési programjukat, biztosítják a digitális kommunikáció helyszíni feltételeit, figyelik és mérik, milyen hatásosan és milyen mértékben épülnek be az infokommunikációs eszközök az oktatásba.

Ha együtt is vannak, sokszor csak fi zikailag, de egymástól igen távol Fotó: Pixabay

A fentiek fejlesztését, előrehaladását nagyban elősegíti az idén már negyedik alkalommal megrendezett digitális témahét. A programsorozat áprilisban lesz, de már most jelentkezhetnek az iskolák. A 2017/18-as tanévben több mint 3000 projekt valósult meg 7000 tanár és 120 ezer diák bevonásával, amiben több dunaújvárosi intézmény, köztük a Móricz Zsigmond Általános Iskola és az Arany János Általános Iskola is részt vett.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!