2019.03.08. 07:30
Új székhelyén várja az ügyfeleket március 11-től a Dunaújvárosi Járási Hivatal
Csaknem kétmilliárd forintos beruházás eredményeként, a volt II. számú Orvosi Rendelő, az úgynevezett „Zöld Sztk” egykori épületének átalakítását követően, elkészült a Fejér Megyei Kormányhivatal Dunaújvárosi Járási Hivatalának új székhelye.
Itt, a Szórád Márton út 39. szám alatt fogadják március 11-től, hétfőtől az ügyfeleket.
A Dunaújvárosi Járási Hivatal 9 szervezeti egysége közül – a Kormányablak Osztály és a Foglakoztatási Osztály kivételével – az alábbi 7 szervezeti egység kap helyet a felújított épületben: Hatósági Osztály, Társadalombiztosítási Osztály, Építésügyi Osztály, Földhivatali Osztály, Gyámügyi és Igazságügyi Osztály, Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály, Népegészségügyi Osztály.
A XXI. századi, modern épületben, 5000 négyzetméteren közel 145 hivatali dolgozó gondoskodik az ügyfelek kiszolgálásáról. A földszinten és az első emeleten nyitott, a mindenkori elvárásoknak megfelelő, ügyfélhívóval ellátott ügyfélszolgálati helyek kerültek kialakításra, kényelmes ügyfélvárókkal. Az új irodaházban teljesen új, modern bútorok szolgálják az egységes megjelenést, a mozgáskorlátozott ügyfelek számára pedig biztosított lesz az akadálymentes közlekedés és a speciális mosdó.
Az ügyfelek tájékozódását a földszinten elhelyezett információs portál, kényelmét ingyen wifiszolgáltatás segíti. A járási hivatal jelenleg több helyszínen tárolt iratai is egy helyre, az új épület alagsorában lévő több mint 500 négyzetméter nagyságú, helytakarékos irattárba kerülnek.
Az épületben több 10-15 fős tárgyaló és egy nagyobb, 100 fő befogadására alkalmas rendezvényterem van.
A földszinten alakították ki a Társadalombiztosítási és a Hatósági Osztály ügyfélszolgálatát. Itt folyik a családtámogatási és nyugdíj-ügyintézési feladatok ellátása, valamint a szociális ellátások (közgyógyellátás, ápolási díj, gyermekek otthongondozási díja, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság, időskorúak járadékának megállapítása, aktív korúak ellátásának megállapítása) ügyintézése.
Az első emeleten található a Földhivatali Osztály ügyfélszolgálata. Itt történik az Építésügyi Osztály hatáskörébe tartozó ügyintézés. A második emelet ad helyet a Gyámügyi és Igazságügyi Osztály, az Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály, valamint a Népegészségügyi Osztály irodáinak.
A harmadik emeleten helyezkednek el a hivatalvezetői irodák, valamint a Hatósági Osztály irodái. Fogyasztóvédelmi, hatósági, és szabálysértési ügyeiket itt tudják intézni az ügyfelek.
A cél az ügyfelek igényeit minden szempontból kielégítő, XXI. századi szolgáltató közigazgatási központ létrehozása volt, amely a kormánytisztviselők számára is megfelelő munkakörülményeket teremt, az ügyfelek minél jobb és gyorsabb kiszolgálása érdekében.