2025.02.10. 10:00
Pénzt kaphat vissza sok dunaújvárosi Digi-előfizető!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 111 millió forintos bírsággal sújtotta a Digi távközlési szolgáltatót, miután megállapította, hogy a cég nem egyértelműen kommunikálta az előfizetői díjak emelésével kapcsolatos feltételeket. Az érintett ügyfelek egy része jóváírásra számíthat – derült ki a GVH pénteki közleményéből.
Társoldalunk a vg.hu íta meg, hogy a versenyhivatal vizsgálata szerint a Digi 2022 novemberében egyszerre tájékoztatta ügyfeleit a 2023. január 1-től érvényes előfizetői díjemelésről és az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) bekerülő, májustól érvényes inflációkövető díjkorrekcióról. Ezek alapján jóváírásra számíthat több dunaújvárosi ügyfél is.

Fotó: vg.hu
Azonban a cég kommunikációja nem volt egyértelmű, így az ügyfelek számára nem derült ki világosan, hogy két különálló díjemelésről van szó. A GVH szerint a tájékoztatás következetlen és tartalmilag ellentmondásos volt, ezért a fogyasztók félreérthették, hogy a hűségidő védelmet nyújt-e a díjemelésekkel szemben – holott az inflációs korrekció a hűségidő alatt is érvényesült.
Mit jelent ez az előfizetőknek?
A Digi elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslati lehetőségeiről, és
vállalta a fogyasztói kompenzációt. Ennek részeként a cég jóváírja az érintett ügyfelek számláján a májusi díjkorrekció miatt keletkezett többletdíjat
azoknak, akik az érintett időszakban kötöttek szerződést, és a visszatérítés időpontjában is a Digi előfizetői.
Jóváírásra számíthat - Mit tehetnek az előfizetők?
Ha Ön is érintett lehet a visszatérítésben, érdemes figyelni a Digi értesítéseit, valamint ellenőrizni a következő számlákat, hogy megkapja a jóváírást. A GVH döntése egyértelmű üzenet a távközlési szolgáltatóknak: átlátható és egyértelmű kommunikáció nélkül komoly szankciókra számíthatnak.
Ne hagyja ki a friss fejleményeket! Ossza meg ezt a cikket, hogy más Digi előfizetők is értesüljenek a visszatérítés lehetőségéről.