Győr

2021.11.13. 13:00

Jobb és élhetőbb világ születik

Az Audi Hungaria az elektromobilitás útjára lépett. A vállalat valamennyi területén a motorgyártástól a fejlesztésen át a járműgyártásig elindult az e-transzformációs folyamat, amely meghatározza a jövőt. Egy napra kinyitották a gyárkaput, és megmutatták az elektromos motorok, az Audi e-tron GT karosszériaelemeinek, valamint a Q3 plug-in hibrid modellek gyártását.

Simon Roberta

Az élménynapon a sajtó képviselőit egy Audi RS e-tron GT várta, aminek legtöbb karosszériaeleme Győrben készül Fotók: Csapó Balázs

Fotó: CSAPO BALAZS

A biztonsági zónából tangóvörös színben előkerült az első tisztán elektromos sportkocsi, az e-tron GT is, amelynek külső karosszériaelemei Győrben készülnek. Az autógyártás jövőjét prognosztizálva Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke elmondta: 2030-ig fokozatosan leállítják a belső égésű motorok gyártását, ha az ügyfeleik ezt igénylik. Az is kiderült, hogy 2025-ig az Audi több mint 20 teljesen elektromos meghajtású modellt fog piacra dobni. Eddig több mint 110 ezer ügyfelük döntött e mellett az autó mellett.

Az Audi Hungaria az elektromos autóira helyezi a hangsúlyt, idén megkétszerezték a teljesen elektromos modelljeik számát. Mindegyikben van legalább egy olyan egység, ami Győrben készült.

Az elektromos gyártás szíve a motor – emelte ki Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, aki arra is kitért, hogy ezen a területen az Audi Hungaria az egyik vezérgyár lesz. Úgy fogalmazott: aki jó belső égésű motorokat tud előállítani, az jó e-motorokat is tud készíteni.

A vállalat 2018 óta gyárt elektromos motorokat

A vállalat 2018 óta gyárt elektromos motorokat, a többi között a leggyakrabban eladott járművükbe, az e-tronba is az kerül, ráadásul kettő, olykor három is. Idén le­gördült a gyártósorról a 40 milliomodik motor is, ami éppen elektromos volt. Nem érik be ezekkel a sikerekkel, a következő elektromosmotor-generáció előkészületei már teljes gőzzel zajlanak. Az új motorgeneráció gyártására a vállalat teljesen új gyártóterületet alakított ki. Ebben az új gyáregységben készülnek azok az új fejlesztésű elektromotorok, amelyek a Volkswagen-konszern prémium elektromos platform (Premium Platform Electric – PPE), tisztán elektromos meghajtású modelljeibe kerülnek beépítésre. Így akár Győrben épülhet ki az egyik legnagyobb elektromotorgyár, a belső égésű motorokhoz hasonlóan.

Az Audi e-tron S autók hátsó meghajtását két elektromos motor „házasítása” alkotja

Ehhez már most egy nagy termelési csarnokot alakítottak át. A két labdarúgópálya nagyságú gyárterületen a PPE-meghajtások előkészületi munkálatait végzik. Itt nem csak gyártanak, fejlesztenek is, több egyetemmel együtt dolgozva. – Az első tesztmeghajtások már el is készültek, igen jók – véli Alfons Dintner. A bővítésnek és a fejlesztésnek köszönhetően mától újabb hétszáz munkatárs dolgozik az elektromobilitás területén. – Az új úton a munkatársainknak megfelelő képesítés is kell, az ezzel kapcsolatos képzések már lezajlottak. Több mint 1500 ember tanúsította, hogy rendelkezik az elektromos motorok és autók gyártásának fontos szakmai ismereteivel.

Kapacitásbővítésnek köszönhetően a szerszámgyár a jövőben naponta 120 egyedi modell számára szállít karosszériaelemeket. Az ­Audi Hungaria szerszámgyárának szakértői maguk fejlesztették, gyártották és programozták a gyártáshoz szükséges berendezéseket és eszközöket, a présszerszámok pedig Győrben, Ingolstadtban és Neckarsulmban készültek.

Az Audi e-tron GT szinte valamennyi karosszériaelemét kizárólag az Audi Hungaria gyártja. A szerszámgyár munkatársai készítik az ajtókat, sárvédőket, motorháztetőket és a csomagtérajtót is. A nagy komplexitású, Győrben készülő külső karosszériaelemeket, mint a motorháztetőket, ajtókat, csomagtérajtókat, sárvédőket és oldalelemeket, az Audi sportmodelljeibe, így az Audi RS modellekbe, az Audi R8 és Lamborghini modellekbe építik be.

– Szeretnénk, ha a jövőnk fenntarthatóbb jövő lenne, amit mi alakítunk. Nemcsak mobilitás születik Győrben, hanem jobb és élhetőbb világ is. Minden csak hozzáállás kérdése – zárta szavait Alfons Dintner.

Az élménynapon a sajtó képviselőit egy Audi RS e-tron GT várta, aminek legtöbb karosszériaeleme Győrben készül
Fotók: Csapó Balázs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!