A Halászcsárda egyből bezárt, nem kockáztatott

Arról talán nem kell vitát nyitni, hogy a dunaújvárosi Halászcsárda a város egyik legpatinásabb étterme, és akkor sem túlzunk, ha kijelentjük, messze földön híres az étterem. De hogyan élték meg, élik meg a koronavírus okozta gondokat?

Agárdy Csaba

Darnai Tamás, a dunaújvárosi Dunagyöngye Halászcsárda egyik cégvezetője

Fotó: Laczkó Izabella / Dunaújvárosi Hírlap

Dunaújváros

Darnai Tamással – aki Tóth Zoltánnal közösen irányítja a Halászcsárdát üzemeltető céget – beszélgettünk arról, milyenek az elmúlt hónapokban szerzett tapasztalataik.

– Ahogy a kormány behozta a szigorításokat, ahogy bevezette a kijárási korlátozást, mi rögtön bezártunk, nem akartuk sem a vendégeink, sem a dolgozóink egészségét kockáztatni. Azt nagyon fontosnak tartom megjegyezni, hogy a kényszer miatti leállásunk alatt minden dolgozónk megkapta a szokásos fizetését, és az újranyitáskor mindenkit ismét alkalmazni tudtunk – kezdte beszélgetésünket Darnai Tamás.

– Bő három hétig voltunk zárva, majd elkezdtük mi is az étel kiszállítását, ennek soha nem voltunk a hívei, mert a személyes kapcsolat a vendéggel a legjobb, de most nem volt más választás. Létrehoztunk egy webshopot, innen lehet tőlünk rendelni. Nálunk teljesen érintésmentes a dolog, online lehet fizetni, az ételt a bejárati ajtóhoz tesszük le. Úgy tudom, Dunaújvárosban más nem csinálja ezt. Egyébként a vártnál jóval sikeresebb lett a kiszállítási akciónk. Huszonhárom éve vezetjük a társammal a Halászcsárdát, mint említettem, a házhoz szállításnak mindig ellene voltam, de nagy igény van rá, el kell ismerni.

Darnai Tamás, a dunaújvárosi Dunagyöngye Halászcsárda egyik cégvezetője
Fotó: Laczkó Izabella / Dunaújvárosi Hírlap

Arra a kérdésünkre, hogy nem tartanak-e attól, hogy a járvány idején a vendégek hozzászoknak a házhoz szállításhoz, és nem lesz igény arra, hogy étterembe járjanak, Darnai Tamás így válaszolt:

– Biztos átalakul egy kicsit a piac, lesz olyan, aki továbbra is szeret majd vendéglőbe járni, és lesz olyan, aki megelégszik a futárral. De arról sem szabad elfeledkezni, hogy mindent nem lehet kiszállítani, az étel minősége romlik egy picit, ha egy frissensült negyed órát úton van, és csak ennyi idő után ér el a megrendelőhöz. Egy étteremben azért ez egészen más, hiszen, ahogy elkészül az étel, egy perc múlva már a vendég asztalán van. Hogy mit hoz a jövő? Erre nagyon nehéz válaszolni, nem tudni, milyen a gazdasági helyzet, és nemcsak Magyarországon, mennyire viseli meg az országot, s világot a válság.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában