Ezt a magas rosttartalmú gabonát lisztérzékenyek is fogyaszthatják

2019.11.23. 16:00

Elég a szóból, kukoricázzunk!

A napsárga szemekből nyert liszt vagy dara évekig háttérbe szorult a konyhában, ám ma ismét a modern, egészségtudatos háziasszonyok által használt fontos alapanyag lett.

Mediaworks/Fanny

Kukoricabundás halfalatok borsókrémmel

HOZZÁVALÓK (4 SZEMÉLYRE): A BORSÓKRÉMHEZ: 600 g zöldborsó (fagyasztott is jó), só, 8-10 mentalevél. A HALFALATOKHOZ: 4 szelet tengerihal-fi lé, 100 g kukoricaliszt, 2 ek. kukoricakeményítő, 1 ek. gluténmentes sütőpor, só, 1 db tojás, kb. 100 ml szénsavas ásványvíz + a hígításhoz, 400 ml olaj. ELKÉSZÍTÉS: 1. A megtisztított zöldborsót pároljuk puhára enyhén sós vízben, majd szűrjük le. 2. Közben a halszeleteket vágjuk fel 4-5 cm széles csíkokra. A kukoricalisztet keverjük össze a kukoricakeményítővel, a sütőporral, egy kevés sóval és az elhabart tojással. Ezután adjunk hozzá annyi ásványvizet, hogy sűrűn folyós masszát kapjunk. 3. Mártsuk a halszeleteket a tésztába, majd kis adagokban süssük őket aranybarnára a felforrósított olajban. Ha sütés közben a tésztamassza nagyon besűrűsödne, hígítsuk fel egy kevés ásványvízzel! Az elkészült halszeleteket konyhai papírtörlőre téve csepegtessük le. 4. A kihűlt borsót késes aprítóban törjük krémesre egy kevés sóval és a felcsíkozott mentalevelekkel. Ezzel tálaljuk a halszeleteket. EGY ADAG: 495 kcal

Fotók: MW Archív

Kukoricadarás–túrós gombóc sült baconnel

HOZZÁVALÓK (KB. 10 DARABHOZ): 300 ml tej, 100 g kukoricadara, só, 250 g túró, 1 ek. olívaolaj, 150 g bacon, snidling a tálaláshoz. ELKÉSZÍTÉS: 1. Egy nagyobb lábasban forraljuk fel a tejet, majd mérsékeljük a hőt, és állandó kevergetés mellett szórjuk bele a kukoricadarát. Sózzuk meg, és kevergetve főzzük sűrűre. 2. Még melegen keverjük a kukoricadarás masszához a túró egyharmadát, és letakarva hagyjuk kihűlni. 3. Serpenyőben hevítsük fel az olívaolajat, és süssük rajta ropogósra a felkockázott bacont. 4. Forgassuk a kihűlt kukorica masszába a maradék túrót, majd nedves kézzel formázzunk belőle gombócokat. A sült baconnel és egy kevés felaprított snidlinggel megszórva tálaljuk. EGY DARAB: 220 kcal

Sós kukoricaprósza

HOZZÁVALÓK (12 SZELETHEZ): 1 ek. olívaolaj, 1 fej vöröshagyma, 250 g sárgarépa, 2 db tojás, 100 g tejföl, 300 g natúr joghurt, 350 g kukoricaliszt, 2 tk. gluténmentes sütőpor, só, bors, 1 csokor petrezselyem. ELKÉSZÍTÉS: 1. Serpenyőben hevített olívaolajon dinszteljük meg a meghámozott, felaprított hagymát. Adjuk hozzá a megtisztított, kisebb kockákra felvágott répát, és süssük roppanósan puhára, majd húzzuk le a tűzről. 2. A tojásokat habarjuk el, majd keverjük hozzá a tejfölt, a joghurtot és a párolt hagymás répát. 3. A kukoricalisztet vegyítsük el a sütőporral, egy kevés sóval és borssal, majd kis adagokban fokozatosan dolgozzuk a tojásos elegybe. Ezután forgassuk bele a petrezselyem lecsipkedett, felaprított leveleit. 4. Simítsuk a tésztát egy sütőpapírral kibélelt, közepes méretű tepsibe, és süssük a 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig. Felszeletelve kínáljuk. Fokhagymás tejföl illik hozzá. EGY SZELET: 145 kcal

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában