2018.10.08. 14:00
A lóris tanárok Angliában képezték tovább magukat
Még a nyáron Nyugat- Európába utazott a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum Lorántffy Zsuzsanna Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma négy pedagógusa, hogy továbbképezzék magukat. Ketten meséltek élményeikről.
Az Erasmus program pályázata által biztosított külföldi továbbképzésekre a Lorántffy pedagógusai közül Pocsainé Varga Veronika tagintézmény-vezető, Verasztóné Zsiga Orsolya informatikatanár, Ambrus Diána gyógypedagógus és Horog Zoltán matematika–informatikatanár is jelentkezett és utazhatott. Pályázatuk központi célja a lemorzsolódás csökkentését célzó továbbképzés volt. Verasztóné Zsiga Orsolya nyelvi képzésre jelentkezett, az angol képességeit kívánta fejleszteni anyanyelvi környezetben. Erre két hete volt Angliában, Exeterben egy nyelvi képzésen.
Számára a nyelven túl is sok hozadéka volt a programnak. Módszertani dolgokat is tanult, ugyanis, bár idegennyelvű órákat látogatott ezúttal diák szerepkörben, de akadtak olyan technikák, amiket át tud ültetni a saját óráira is. Már néhány nap után elkezdett angolul gondolkodni és a passzív szókincse ismét aktívvá vált. Sok szép helyre eljutott, ugyanis kirándulásokat is szerveztek számukra, ami része volt a kurzusnak, természetesen angol anyanyelvű idegenvezetővel. Fontos része volt az utazásának, hogy kapcsolatot építsen ki más iskolákkal. Erre volt is lehetőség, mert a többségben lévő olaszok mellett volt francia, és osztrák is köztük. A kapcsolat kiépítéséhez szükséges e-mailcímek már a tarsolyában vannak, és az egyik olasz pedagógussal már konkrét ötleteik is vannak a folytatásra.
Angol nyelv és módszertan
Horog Zoltán Észak-Angliába, Scarborough-ba utazott. Ő egy angol nyelv és módszertani továbbképzésen vett részt különleges bánásmódot igénylő gyerekekkel kapcsolatban. Délelőttönként négy angolórájuk volt, délután pedig két módszertani órán vettek részt. Ezeken az SNI-s gyerekek változataival, szituációkkal ismerkedtek meg. Rengeteg elméleti anyagot tanultak és tapasztalatokat cseréltek. Elmondták egymásnak, hogy az ő országukban, iskolatípusukban ezeket hogyan kezelik, és gyakorlati tippeket is kaptak, például, hogy egy diszlexiásnak milyen kiemeléseket alkalmazzon, hogy az könnyebben megértse az írást.