Erasmus program

2018.10.08. 14:00

A lóris tanárok Angliában képezték tovább magukat

Még a nyáron Nyugat- Európába utazott a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum Lorántffy Zsuzsanna Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma négy pedagógusa, hogy továbbképezzék magukat. Ketten meséltek élményeikről.

Balla Tibor

Az Erasmus program pályázata által biztosított külföldi továbbképzésekre a Lorántffy pedagógusai közül Pocsainé Varga Veronika tagintézmény-vezető, Verasztóné Zsiga Orsolya informatikatanár, Ambrus Diána gyógypedagógus és Horog Zoltán matematika–informatikatanár is jelentkezett és utazhatott. Pályázatuk központi célja a lemorzsolódás csökkentését célzó továbbképzés volt. Verasztóné Zsiga Orsolya nyelvi képzésre jelentkezett, az angol képességeit kívánta fejleszteni anyanyelvi környezetben. Erre két hete volt Angliában, Exeterben egy nyelvi képzésen.

Verasztóné Zsiga Orsolya és Horog Zoltán Fotó: Hankusz Kálmán / Dunaújvárosi Hírlap

Számára a nyelven túl is sok hozadéka volt a programnak. Módszertani dolgokat is tanult, ugyanis, bár idegennyelvű órákat látogatott ezúttal diák szerepkörben, de akadtak olyan technikák, amiket át tud ültetni a saját óráira is. Már néhány nap után elkezdett angolul gondolkodni és a passzív szókincse ismét aktívvá vált. Sok szép helyre eljutott, ugyanis kirándulásokat is szerveztek számukra, ami része volt a kurzusnak, természetesen angol anyanyelvű idegenvezetővel. Fontos része volt az utazásának, hogy kapcsolatot építsen ki más iskolákkal. Erre volt is lehetőség, mert a többségben lévő olaszok mellett volt francia, és osztrák is köztük. A kapcsolat kiépítéséhez szükséges e-mailcímek már a tarsolyában vannak, és az egyik olasz pedagógussal már konkrét ötleteik is vannak a folytatásra.

Angol nyelv és módszertan

Horog Zoltán Észak-Angliába, Scarborough-ba utazott. Ő egy angol nyelv és módszertani továbbképzésen vett részt különleges bánásmódot igénylő gyerekekkel kapcsolatban. Délelőttönként négy angolórájuk volt, délután pedig két módszertani órán vettek részt. Ezeken az SNI-s gyerekek változataival, szituációkkal ismerkedtek meg. Rengeteg elméleti anyagot tanultak és tapasztalatokat cseréltek. Elmondták egymásnak, hogy az ő országukban, iskolatípusukban ezeket hogyan kezelik, és gyakorlati tippeket is kaptak, például, hogy egy diszlexiásnak milyen kiemeléseket alkalmazzon, hogy az könnyebben megértse az írást.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában