2018.04.23. 17:30
Lélegzetelállító statisztikák az Y generáció online létéről
A korszellem most változik körülöttünk, számítógépes kattintásról kattintásra, ez már egészen bizonyos.
Balogh Gábor paradigmaváltásról beszélt a pénteken tartott előadásában
Fotó: Hankusz Kálmán/Dunaújvárosi Hírlap
Ennél időszerűbb témát elképzelni sem tudok: a vállalkozások digitális marketingjéről szerveztek előadást pénteken délelőtt a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamarában (DKIK). Nem mintha értenék hozzá, de az kétségtelen, hogy a mai világban enélkül nem lehet boldogulni.
Digitális transzformáció, kihívások és lehetőségek címmel Balogh Gábor, a Google Magyarország munkatársa beszélt arról az oktatási platformról, ami például a Miskolci Egyetem marketingszakán már kötelező anyag. Mi most nem mennénk bele a részletekbe (szerzői jogok és reklám okán), viszont a kiváló előadó olyan statisztikákkal támasztotta alá a digitális marketing szükségességét, ami lélegzetelállító!
Paradigmaváltásban élünk, kezdte Balogh Gábor, azaz a korszellem itt változik, a szemünk előtt, óráról órára, még inkább: kattintásról kattintásra. Az 1982 és 1994 között születettek, az úgynevezett Y generáció tagjai egyre inkább folyamatosan online-ok. Naponta legalább 5 órát interneteznek, ennek minimum 40 százalékát mobilon. Egy nap legalább 150-szer tesznek közzé valamit a világhálón, 82 százalékuk lefekvés után, elalvás előtt még mobilozik egyet, 25 százalékuk a mosdóba is magával viszi az okostelefont, amit éjjelre sem kapcsol ki, s ébredés után, de még az ágyból kikelés előtt az első számára a telefon, amit 91 százalékuk mindig karnyújtásnyi távolságon belül tart magától. Ma már az elindított internetezés 16 százaléka folyik nagy gépen, 61 százaléka mobilon. Válaszolják meg a kérdést: szükséges-e, hogy a vállalkozás mobilon elérhető és használható, interaktív honlappal rendelkezzen?