Anyanyelvápolás

2018.04.22. 13:46

Átadták a Kazinczy- és a Péchy Blanka-díjakat

Az elismeréseket az 53. alkalommal megrendezett Szép magyar beszéd verseny Kárpát-medencei döntőjének győri eredményhirdetésén vehették át a díjazottak vasárnap.

Gyõr, 2018. április 22. A Kazinczy-éremmel kitüntetett egyik tanuló az érmet nézi az 53. Szép magyar beszéd verseny Kárpát-medencei döntõjének eredményhirdetésén a gyõri városháza dísztermében 2018. április 22-én. A versenyen legjobb teljesítményt elérõ 35 diák kapott Kazinczy-érmet. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Kovács M. István és Varga János, a közszolgálati rádió bemondói, Szendrődyné Botka Krisztina, a balatonboglári Boglári Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola magyartanára, valamint S. Forgács Anna, a budapesti Egressy Béni Református Művészeti Középiskola magyar-latin szakos tanára kapott idén Kazinczy-díjat a szép magyar beszéd népszerűsítéséért és az anyanyelv ápolásáért.

A Kazinczy-díjjal kitüntetett Varga János, a közszolgálati rádió bemondója (b), Szendrődyné Botka Krisztina, a balatonboglári Boglári Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola magyar tanára (b2), S. Forgács Anna, a budapesti Egressy Béni Református Művészeti Középiskola magyar-latin szakos tanára (b3) és Kovács M. István, a közszolgálati rádió bemondója a díjátadón
MTI Fotó: Krizsán Csaba

Az 53. alkalommal megrendezett Szép magyar beszéd verseny Kárpát-medencei döntőjének győri eredményhirdetésén a Péchy Blanka-díjakat a Boglári Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója, Türjei Attila és igazgatóhelyettese, Kiss László vették át.

A Szép magyar beszéd versenyt Péchy Blanka színésznő, nyelvművelő, a Kazinczy-díj megalapítója javaslatára 1966-ban rendezték meg először.

Kováts Dániel nyugalmazott főiskolai tanár azt mondta, hogy aki a megértésre és a megértetésre törekszik, sokat tesz harmonikus kapcsolataiért. Hozzátette: nemcsak a külsőnkkel lehet megmutatni, hogy kik vagyunk, hanem azzal is, ha a tiszta beszéddel hangot tudunk adni magunk és társaink bajainak is. Ez a verseny pedig olyan kihívás, amely gondolkodásra igényes megszólalásra sarkall – mondta, majd közölte:

A Kazinczy-verseny üzenete az, hogy a tanító tiszte a gyermek elméjének, értelmének és képzelőerejének kibontakoztatása, gondolkodni tanítása, hogy érzéseit és ideáit szavakba önthesse.

A döntő egy legfeljebb három perc időtartamú szabadon választott, 20-21. századi magyar esszé vagy értekezés felolvasásából, egy kötelező szöveg tolmácsolásából és egy írásbeli feladatból állt.

A 12 tagú zsűri három bizottságban – gimnázium I., gimnázium II. és szakképző iskola – értékelte a versenyzőket Balázs Géza, az Anyanyelvápolók Szövetségének alelnöke, Kováts Dániel nyugalmazott főiskolai tanár és Szakonyi Károly Kossuth-díjas író elnökletével.

A döntőn 160 középiskolás vett részt, közülük harmincöten a határon túlról érkeztek. A versenyen legjobb teljesítményt elérő harmincöt diák Kazinczy-érmet vett át.

Borítóképünkön a Kazinczy-éremmel kitüntetett egyik tanuló az érmét nézi az eredményhirdetésen

MTI Fotó: Krizsán Csaba

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában