Várható elbocsátásokról adtunk hírt az elmúlt hetekben, ám úgy tűnik, hogy nem kell ettől tartani. Csütörtökön ismertette Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója és Carlos Tavares, a PSA igazgatótanácsának elnöke a német autógyártó cég átalakításának, illetve a francia Peugeot–Citroën–DS-csoportba beillesztésének középtávú tervét.
A Magyar Idők információi szerint az új tulajdonos
- igyekszik megőrizni valamennyi gyártóüzemet,
- tartózkodik a kényszerű leépítésektől,
- illetve az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall-üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a General Motors motorjairól és sebességváltóiról a PSA gyártmányaira.
Viszont egyelőre semmit sem lehet tudni arról, hogy mit fognak gyártani néhány év múlva az Opel szentgotthárdi motorgyárában.
Az ügy háttere – írja a Magyar Idők -, hogy az Opel előző tulajdonosa, a General Motors úgy adta el a márkát a PSA-nak, hogy bizonyos fejlesztések – például a motorok – használata után jogdíjat kell fizetnie. Emiatt a PSA arra törekszik, hogy minden, a jövőben gyártandó járművét PSA eredetű motorral, váltóval, padlólemezzel lássa el. Ennek következtében az Opel motorgyáraiban egyre kevesebb Opel-motor készül majd. Ezért vetődik fel a kérdés, hogy mit fognak gyártani ezek a gyárak három-négy év múlva, de ez nem derült ki a mostani bejelentésből.
Az Opel márka fennmaradása érdekében a PSA jelentős változásokat kezdeményezett. Három év alatt nyereségessé kell válnia, és 2024-ig valamennyi személyautó-modellcsalád elérhető lesz elektromos hajtással is. Az Opel rüsselsheimi kutatási és fejlesztési központja lesz a PSA globális kompetenciaközpontja, ahol az elektromos hajtás, az energiacella, az önvezető képesség fejlesztése zajlik majd.
Az Opelt érintő jelentős változás, hogy valamennyi autógyárban gyártják majd a PSA által fejlesztet padlóvázon alapuló modelleket. Ez először az eisenachi gyárat érinti, 2019-re várható az új SUV gyártása. Rüsselsheimben is az új padlóvázra épülő jármű készül majd. Ezzel párhuzamosan az Opel padlólemezeinek száma 2024-re kettőre fog csökkenni a mostani kilencről, a motorcsaládoké pedig tízről négyre.
Mindez azt jelenti, hogy az átalakításokat követően az Opel jelenlegi üzemeiben is francia technológiát használnak majd.
Jó hír ugyanakkor, hogy a General Motors korábbi korlátozásainak megszűntével az Opel Európán kívül is elkezdheti az értékesítést. A cég 2022-re 20 új piacra lép be, bár azt még nem döntötték el, hogy Kínában és Brazíliában is megjelennek-e.
Carlos Tavares, a PSA igazgatótanácsának elnöke jelezte, hogy nehéz időszak kezdődik a márka életében. Ugyanakkor úgy fogalmazott: mint a PSA átalakítása során, úgy az Opelnél is az alkalmazottak nem a problémát, hanem a megoldást jelentik. Az autóipar öldöklő versenyében csak egyetlen dolog nyújthat védelmet: a teljesítmény – mondta.