Gazdaság

2006.08.31. 02:29

Sztrádamatricás főutak

Dunaújváros - A gazdasági minisztérium terve szerint a főutakra, így a 6-os útra is kellene a 7,5 tonnásnál nehezebb teherautóknak autópálya-matricát vásárolniuk. A terv fő célja a forgalom autópályákra terelése.

Mórocz Zsolt

Jövő évtől már csak matricával használhatnák a főútvonalakat - mintegy félszázat - a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kamionok, 7,5 tonnánál nehezebb teherautók a gazdasági minisztérium tervezete szerint. Nem elsősorban a bevételek növekedését várják az intézkedés bevezetésétől, hanem a tranzitutak forgalmának csökkenését.

Az autópályák megépülésével nem csökkent a párhuzamos főutak forgalma, elsősorban a nehéz járművek jelentenek problémát a közutak más használói, valamint az érintett települések számára - sok esetben lakott területeken vezetnek át a nagy forgalmú útvonalak. A tervezet többféle változatot tartalmaz az útvonalak tekintetében, elképzelhető, hogy forgalommérés alapján jelölnék ki a díjfizetési rendszerbe bevonandó szakaszokat. Nehéz elképzelni azonban, hogy egy ilyen rendszer esetén a 6-os út Budapest-Dunaújváros szakasza ne kerülne be a fizetős útvonalak közé. Jelenleg 2008-ra várható a az uniós előírásoknak megfelelő, a teherautók számára kilométer alapú fizetést lehetővé tevő rendszer bevezetése. Az ehhez infrastrukturát biztosító elektronikus rendszer kiépítése azonban már négy éve késik. Kérdés azonban: a főutakkal kapcsolatos elképzelés nem hátráltatja-e az elektronikus hálózat kiépítését, hiszen azt - ilyen módon - ki kellene terjeszteni a fizetős rendszerbe bevont utakra is.

Nem kell sokat magyarázni, hogy a fuvarozók nem lelkesednek a gazdasági minisztérium tervezetéért. Hasonlóval, hogy ne csak az autópályán kelljen díjat fizetni, nem találkozott még Török Attila, a Tilla Trans Kft. fuvarszervezője. Cégüknek nyolc szerelvénye végez nemzetközi fuvarozást. Elmondása szerint Svájcban és Tirolban találkoztak csak olyannal, hogy egyes hegyvidéki utak használatáért fizetni kell, azonban az ottani megoldásnak egészen más az oka.

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Az autópályák megépülésével nem csökkent a párhuzamos főutak forgalma, elsősorban a nehéz járművek jelentenek problémát a közutak más használói, valamint az érintett települések számára - sok esetben lakott területeken vezetnek át a nagy forgalmú útvonalak. A tervezet többféle változatot tartalmaz az útvonalak tekintetében, elképzelhető, hogy forgalommérés alapján jelölnék ki a díjfizetési rendszerbe bevonandó szakaszokat. Nehéz elképzelni azonban, hogy egy ilyen rendszer esetén a 6-os út Budapest-Dunaújváros szakasza ne kerülne be a fizetős útvonalak közé. Jelenleg 2008-ra várható a az uniós előírásoknak megfelelő, a teherautók számára kilométer alapú fizetést lehetővé tevő rendszer bevezetése. Az ehhez infrastrukturát biztosító elektronikus rendszer kiépítése azonban már négy éve késik. Kérdés azonban: a főutakkal kapcsolatos elképzelés nem hátráltatja-e az elektronikus hálózat kiépítését, hiszen azt - ilyen módon - ki kellene terjeszteni a fizetős rendszerbe bevont utakra is.

Nem kell sokat magyarázni, hogy a fuvarozók nem lelkesednek a gazdasági minisztérium tervezetéért. Hasonlóval, hogy ne csak az autópályán kelljen díjat fizetni, nem találkozott még Török Attila, a Tilla Trans Kft. fuvarszervezője. Cégüknek nyolc szerelvénye végez nemzetközi fuvarozást. Elmondása szerint Svájcban és Tirolban találkoztak csak olyannal, hogy egyes hegyvidéki utak használatáért fizetni kell, azonban az ottani megoldásnak egészen más az oka.

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Az autópályák megépülésével nem csökkent a párhuzamos főutak forgalma, elsősorban a nehéz járművek jelentenek problémát a közutak más használói, valamint az érintett települések számára - sok esetben lakott területeken vezetnek át a nagy forgalmú útvonalak. A tervezet többféle változatot tartalmaz az útvonalak tekintetében, elképzelhető, hogy forgalommérés alapján jelölnék ki a díjfizetési rendszerbe bevonandó szakaszokat. Nehéz elképzelni azonban, hogy egy ilyen rendszer esetén a 6-os út Budapest-Dunaújváros szakasza ne kerülne be a fizetős útvonalak közé. Jelenleg 2008-ra várható a az uniós előírásoknak megfelelő, a teherautók számára kilométer alapú fizetést lehetővé tevő rendszer bevezetése. Az ehhez infrastrukturát biztosító elektronikus rendszer kiépítése azonban már négy éve késik. Kérdés azonban: a főutakkal kapcsolatos elképzelés nem hátráltatja-e az elektronikus hálózat kiépítését, hiszen azt - ilyen módon - ki kellene terjeszteni a fizetős rendszerbe bevont utakra is.

Nem kell sokat magyarázni, hogy a fuvarozók nem lelkesednek a gazdasági minisztérium tervezetéért. Hasonlóval, hogy ne csak az autópályán kelljen díjat fizetni, nem találkozott még Török Attila, a Tilla Trans Kft. fuvarszervezője. Cégüknek nyolc szerelvénye végez nemzetközi fuvarozást. Elmondása szerint Svájcban és Tirolban találkoztak csak olyannal, hogy egyes hegyvidéki utak használatáért fizetni kell, azonban az ottani megoldásnak egészen más az oka.

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Nem kell sokat magyarázni, hogy a fuvarozók nem lelkesednek a gazdasági minisztérium tervezetéért. Hasonlóval, hogy ne csak az autópályán kelljen díjat fizetni, nem találkozott még Török Attila, a Tilla Trans Kft. fuvarszervezője. Cégüknek nyolc szerelvénye végez nemzetközi fuvarozást. Elmondása szerint Svájcban és Tirolban találkoztak csak olyannal, hogy egyes hegyvidéki utak használatáért fizetni kell, azonban az ottani megoldásnak egészen más az oka.

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Nem kell sokat magyarázni, hogy a fuvarozók nem lelkesednek a gazdasági minisztérium tervezetéért. Hasonlóval, hogy ne csak az autópályán kelljen díjat fizetni, nem találkozott még Török Attila, a Tilla Trans Kft. fuvarszervezője. Cégüknek nyolc szerelvénye végez nemzetközi fuvarozást. Elmondása szerint Svájcban és Tirolban találkoztak csak olyannal, hogy egyes hegyvidéki utak használatáért fizetni kell, azonban az ottani megoldásnak egészen más az oka.

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Éves szinten 1-1,5 millió forint kiadást jelent a Tilla Trans számára az autópálya-használat hazánkban. Tavaly és idén már nem vettek éves matricát az autóikra, a napos matrica bevezetését kihasználva takarékoskodnak, Hegyeshalom és Budapest, Letenye és Székesfehérvár, valamint az M3-as és M5-ös szakaszán ezzel közlekednek. A hegyeshalmi, rédicsi és rajkai határátkelők nagyvenyimi telephelyükről matrica használata nélkül is elérhetők. Az M6-os használata az érdi tető és M0-ás közötti forgalmi helyzet miatt egyébként sem jár a fizetendő díjjal arányos előnnyel. Véleményük szerint: a fuvarozók többet használnák az autópályákat, ha annak díját be lehetne építeni a fuvardíjakba. A 6-os úton nem csökkent érzékelhetően a kamionforgalom az M6-os átadásával

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!