Gazdaság

2011.10.12. 02:29

Miért járunk a plázákba?

Budapest - A vásárlók többsége nem hajlandó 30 percnél többet utazni egy nagyáruházba - derült ki a GfK Hungária adataiból. Ahogy az is, a fiatalokat vonzza leginkább a pláza.

PLT

- A bevásárlóközpont egy új kor alkotóeleme. Számos ilyen komplexum épül, amely alkalmas arra, hogy a kellemes időtöltést szolgálja a látogatók számára - vélekedett Vámos Zsolt, az Alba Plaza üzemeltetési igazgatója. - Ugyanakkor egy bevásárlóközpontban, plázában lehetőségünk nyílik arra is, hogy a fiatalabb korosztályt szem előtt, kontroll alatt tartsuk. A környezet kontrollja meghatározza, az adott miliőben mit lehet tenni, s a kulturált viselkedés, szórakozás felé terelgeti a fiatalokat. Kis lépés, mégsem az utcán kallódnak a fiatalabbak, itt tanulhatnak, beszélgethetnek, élményt gyűjthetnek. Mert a vásárlás élmény is egyben a számunkra. Úgy vélem, a plázákban szórakozhatunk, ugyanakkor egy kereskedelmi érték helyszínét is látjuk ebben. Az Alba Plaza szerintem értékteremtő és alkalmazó is, amely 70-80 üzletében átlagosan 3-4 embernek ad munkát, azaz legalább 300 család életét teszi biztonságosabbá. Persze - tette hozzá - sok város küzd azzal, hogy kis területen nagyon sok kereskedelmi egység telepedett le, azonban nincs meg az a kereslet, amely valóban indokolttá tenné a bevásárlócentrumokat olyan nagy számban - mondta Vámos Zsolt. Hozzáfűzte, felelősséget vállalnak a beruházók, amikor egymás mellé építik a komplexumokat. Hiszen az objektum a közösség része. Székesfehérváron az épülő új komplexum a meglévővel együtt egymást szolgálja majd ki - mondta az igazgató, utalva a plázastop néven ismertté vált szabályozás lehetőségére, amely a fejlesztéseket fogná vissza a lakosság védelmében. Fotó: Bakonyi Melda

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!