Gazdaság

2008.02.20. 03:29

Luxus, jachtok, mindenmás

Budapest - Navigare necesse... na jó, hagyjuk inkább a közhelyeket: az mindenesetre bizonyos, ha valaki érdeklődik bármi iránt, ami vízzel kapcsolatos, annak a Boat Show-n volt a helye...

Szabó Szabolcs

Bármi, ami vízzel kapcsolatos - hát igen... Nyilván én vagyok vaskalapos, amikor úgy érzem, egy kicsit mintha kevéssé lett volna helyük a hajókiállításon mondjuk a szivárvány minden színében pompázó, sejtelmes világítással, csobogókkal, hifi-rendszerrel, telefonnal meg még a bánat tudja mivel el nem látott álom-jacuzziknak - igaz, gyanúm szerint némelyikbe akár egy kisebb jet-skivel is be lehet pattanni, ha a kedves gazdinak arra szottyan kedve.

Ezt leszámítva azért egész jól el lehetett bámészkodni a Budapesti Vásárközpontban berendezett kiállításon. Ha el nem felejtem magammal vinni a megagyémánt takszöv-kártyámat, illetve a százmillió környéki összegek szállítására már jól bevált kis lakkbőröndömet, alighanem vásárolgatok is - ötven tájékán egész csinos vitorlás hajókat kínáltak (a kiállítás legszebbjének választották a Sun Odyssey 45-ös típusát - és tényleg lélegzetelállító meg egy pici), egy kisebbet a Balcsira (szállítással, vízre helyezéssel) akár már harminc alatt is megúszhattam volna, aztán nem is lenne más dolgom, mint jó széllel kifutni, hátradőlni a cockpitben, és várni az adóhatóság érdeklődő alkalmazottait a gumicsónakban.

Jut eszembe, persze gumicsónak is volt: mi több, kiállították a (csak nekem?) vadiúj hibridet, a gumicsónaktestű hobbivitorlás katamaránt - nem kell hozzá nagy fantázia, hogy az ember elképzelje, milyen szintű élmények szerezhetők rajta. Ha viszont valaki a szél helyett inkább a gépi meghajtásokat részesíti előnyben, hát annak is volt miből választania: a motoros hajók között akadt olyan méretű is, amin végiggyalogolni is elég, az árát természetesen hiába kerestük, aki ilyet vesz, nem érdeklődik, csak utal, és az se nagyon hozza zavarba, ha két órán át tart a tankolás a délutáni túra után, vastag csövön. Jelzés értékkel a köbö harminc méter hosszú Performance Marine 1407-es mellett állt egy Lamborghini és egy különlegesen ízlésficamos HD: egyik sem volt nagyon occsó guriga, elárulom.

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Ezt leszámítva azért egész jól el lehetett bámészkodni a Budapesti Vásárközpontban berendezett kiállításon. Ha el nem felejtem magammal vinni a megagyémánt takszöv-kártyámat, illetve a százmillió környéki összegek szállítására már jól bevált kis lakkbőröndömet, alighanem vásárolgatok is - ötven tájékán egész csinos vitorlás hajókat kínáltak (a kiállítás legszebbjének választották a Sun Odyssey 45-ös típusát - és tényleg lélegzetelállító meg egy pici), egy kisebbet a Balcsira (szállítással, vízre helyezéssel) akár már harminc alatt is megúszhattam volna, aztán nem is lenne más dolgom, mint jó széllel kifutni, hátradőlni a cockpitben, és várni az adóhatóság érdeklődő alkalmazottait a gumicsónakban.

Jut eszembe, persze gumicsónak is volt: mi több, kiállították a (csak nekem?) vadiúj hibridet, a gumicsónaktestű hobbivitorlás katamaránt - nem kell hozzá nagy fantázia, hogy az ember elképzelje, milyen szintű élmények szerezhetők rajta. Ha viszont valaki a szél helyett inkább a gépi meghajtásokat részesíti előnyben, hát annak is volt miből választania: a motoros hajók között akadt olyan méretű is, amin végiggyalogolni is elég, az árát természetesen hiába kerestük, aki ilyet vesz, nem érdeklődik, csak utal, és az se nagyon hozza zavarba, ha két órán át tart a tankolás a délutáni túra után, vastag csövön. Jelzés értékkel a köbö harminc méter hosszú Performance Marine 1407-es mellett állt egy Lamborghini és egy különlegesen ízlésficamos HD: egyik sem volt nagyon occsó guriga, elárulom.

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Ezt leszámítva azért egész jól el lehetett bámészkodni a Budapesti Vásárközpontban berendezett kiállításon. Ha el nem felejtem magammal vinni a megagyémánt takszöv-kártyámat, illetve a százmillió környéki összegek szállítására már jól bevált kis lakkbőröndömet, alighanem vásárolgatok is - ötven tájékán egész csinos vitorlás hajókat kínáltak (a kiállítás legszebbjének választották a Sun Odyssey 45-ös típusát - és tényleg lélegzetelállító meg egy pici), egy kisebbet a Balcsira (szállítással, vízre helyezéssel) akár már harminc alatt is megúszhattam volna, aztán nem is lenne más dolgom, mint jó széllel kifutni, hátradőlni a cockpitben, és várni az adóhatóság érdeklődő alkalmazottait a gumicsónakban.

Jut eszembe, persze gumicsónak is volt: mi több, kiállították a (csak nekem?) vadiúj hibridet, a gumicsónaktestű hobbivitorlás katamaránt - nem kell hozzá nagy fantázia, hogy az ember elképzelje, milyen szintű élmények szerezhetők rajta. Ha viszont valaki a szél helyett inkább a gépi meghajtásokat részesíti előnyben, hát annak is volt miből választania: a motoros hajók között akadt olyan méretű is, amin végiggyalogolni is elég, az árát természetesen hiába kerestük, aki ilyet vesz, nem érdeklődik, csak utal, és az se nagyon hozza zavarba, ha két órán át tart a tankolás a délutáni túra után, vastag csövön. Jelzés értékkel a köbö harminc méter hosszú Performance Marine 1407-es mellett állt egy Lamborghini és egy különlegesen ízlésficamos HD: egyik sem volt nagyon occsó guriga, elárulom.

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Jut eszembe, persze gumicsónak is volt: mi több, kiállították a (csak nekem?) vadiúj hibridet, a gumicsónaktestű hobbivitorlás katamaránt - nem kell hozzá nagy fantázia, hogy az ember elképzelje, milyen szintű élmények szerezhetők rajta. Ha viszont valaki a szél helyett inkább a gépi meghajtásokat részesíti előnyben, hát annak is volt miből választania: a motoros hajók között akadt olyan méretű is, amin végiggyalogolni is elég, az árát természetesen hiába kerestük, aki ilyet vesz, nem érdeklődik, csak utal, és az se nagyon hozza zavarba, ha két órán át tart a tankolás a délutáni túra után, vastag csövön. Jelzés értékkel a köbö harminc méter hosszú Performance Marine 1407-es mellett állt egy Lamborghini és egy különlegesen ízlésficamos HD: egyik sem volt nagyon occsó guriga, elárulom.

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Jut eszembe, persze gumicsónak is volt: mi több, kiállították a (csak nekem?) vadiúj hibridet, a gumicsónaktestű hobbivitorlás katamaránt - nem kell hozzá nagy fantázia, hogy az ember elképzelje, milyen szintű élmények szerezhetők rajta. Ha viszont valaki a szél helyett inkább a gépi meghajtásokat részesíti előnyben, hát annak is volt miből választania: a motoros hajók között akadt olyan méretű is, amin végiggyalogolni is elég, az árát természetesen hiába kerestük, aki ilyet vesz, nem érdeklődik, csak utal, és az se nagyon hozza zavarba, ha két órán át tart a tankolás a délutáni túra után, vastag csövön. Jelzés értékkel a köbö harminc méter hosszú Performance Marine 1407-es mellett állt egy Lamborghini és egy különlegesen ízlésficamos HD: egyik sem volt nagyon occsó guriga, elárulom.

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Csónakmotorok, azt tetszik kérdezni? A nagy gyártók egymással versengve építik a gigánál gigább erőforrásokat: egy nyolchengeres, 350 lóerős moci ötmillióért már fel is ugorhat a ladikra, aztán irány Szalk. Környezetbarátok használhatnak kis elektromos motorokat is, kevésbé csajozós, de grínpova, és hangját se hallani. Továbbmegyek: full elektromos, gyönyörű fa hajókat is árultak több helyen.

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Népszerűen ismeretet terjesztek, amíg ki tetszenek heverni az előzőeket: a kiállításon tíz ország 140 kiállítója vett részt, velem együtt közel húszezren nézték meg a 160 kiállított luxusjachtot (mint olvasom, számos üzlet is megköttetett...), és ez egynegyedével több a tavalyi látogatószámnál. Ha még nem mondtam volna, a vízi járművek mellett, a Karaván Szalonban különféle lakóautókat is megcsodálhatott a bámész látogató - elképesztő dolgokat lehetett felfedezni ott is.

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Nem mellékes, méreteset dobbant a szívünk, amikor a kisapostagi Yacht Klub standjához értünk - csak remélni tudjuk, hogy rövidesen forrhat a víz náluk is... Aki ilyet vesz, az nem érdeklődik, csak utal, és az se baj, ha két órán át tart a tankolás...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!