Trend a lelke

2018.08.23. 08:28

Jó üzlet a befektetőknek a magyar divatmárka

Két év alatt megtízszerezte árbevételét a Nanushka, nemzetközi sikerének volumene még a pénzügyi befektetőket is meglepte.

Budapest, 2013. április 13. Modellek Nanushka divattervezõ kollekciójából a Toni&Guy - Budapest Fashion Week 2013 divatbemutatón a Palazzo Dorottya aulájában 2013. április 13-án. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Forrás: MTI Fotó

Fotó: Szigetváry Zsolt

Idén várhatóan megközelíti a 3 milliárd forintot a Nanushka 90 százalékban exportból és 25 százalékban online értékesítésből származó árbevétele, jövőre pedig akár a 6 milliárdot is elérheti a vállalkozás menedzsmentje szerint – adja hírül a Világgazdaság. Mint írják, az egyre inkább világmárkaként jegyzett magyar cégben erős potenciált látott a GB Partners által kezelt Exim Növekedési Alap is, amely 2016 vége óta csaknem egymilliárd forintot fektetett be.

Gurzó Anna, a GB Partners Investment operatív igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a Nanushka sikerének volumene még őket is meglepte, az árbevétel növekedési üteme például máris 20 százalékkal felülmúlta év eleji terveiket.

Az operatív igazgató szerint az év első felére beérett az új menedzsment és az alapkezelő eddigi közös munkája, amelynek keretében átalakították a cég teljes értékesítési rendszerét, kereskedelmi partneri hálózatát, új alapokra helyezték szállítási feltételrendszerét, változtattak az árazásán és az értékesítési stratégiáján. A kizárólagos kereskedelmi partner helyett vegyes értékesítési rendszert alakítottak ki, amelyben mind a luxusáruházak, mind a magas presztízsű kisboltok helyet kaptak. Kiemelten hangsúlyos az online értékesítés, és az azt támogató disztribúciós hálózat megerősítése. A Nanushka nagy nemzetközi szállítócégekkel dolgozik együtt, amelyek lehetővé teszik, hogy 72 órán belül a világ bármely részére eljussanak a termékei.

Az új üzleti stratégia egyedülállóan gyors növekedési ütemet eredményezett – mondta Gurzó Anna –, az Exim Növekedési Alap befektetése révén

a márka hatvanról kétszázra növelte nemzetközi viszonteladói számát,

míg 2016-ban 18 ezer darabot adott el, 2018-ban a mostani megrendelési állomány mellett több mint 100 ezret fog értékesíteni.

A márka Budapesten kívül a világ 150 városában van jelen, online értékesítése pedig több száz országban zajlik,

a Nanushka az első cég a magyar divatiparban, amelynek csapata a nemzetközi piacon is ennyire jelentős eredményeket ért el. A márka termékei a világ leghíresebb, legendás luxusáruházainak többségében már kaphatók. Mint arról portálunk is beszámolt a napokban, Sándor Szandra divattervezőt, a Nanushka megálmodóját meghívták az idei a New York Fashion Weekre.

Nemzetközi viszonylatban még rendkívül kicsinek számít a Na­nushka, de a földrajzi terjeszkedéstől és a termékkínálat bővítésétől is növekedést várnak.

Borítókép: Modellek Nanushka divattervező kollekciójából a Budapest Fashion Week 2013 divatbemutatón a Palazzo Dorottya aulájában 2013. április 13-án.

Forrás: MTI / Szigetváry Zsolt

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában