Felpörgette a Covid–19 okozta pandémia a hazai papírgyártást

A magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniaialappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország akár önellátó is lehet ezekből a termékekből a koronavírus-járvány alatt megnőtt kereslet mellett is – mondta Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója.

duol.hu

Budapest, 2020. április 23. Toalettpapír-tekercsek futószalagon a Vajda-Papír Kft. budapesti üzemében 2020. április 17-én. A magyar tulajdonban lévõ cég éves higiéniai alappapír-gyártása bõven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország akár önellátó is lehet ezekbõl a termékekbõl a koronavírus-járvány alatt megnõtt kereslet mellett is. MTI/Kovács Tamás

Fotó: Kovács Tamás

Akár az ötvenmilliárd forintot is elérheti a Vajda-Papír csoport idei árbevétele, ami a tavalyi 46 milliárd forinthoz képest tetemes és terven felüli mértékű növekedés. Mindez nem a világjárvány ellenére, hanem éppen amiatt realizálódhat, mivel ugrásszerűen megnőtt az alapvető higiéniai termékek iránti kereslet.

Az idén 20 éves vállalat Ooops! márkájú és saját márkás higiéniai papírtermékeit – toalettpapír, papír zsebkendő, papírtörlő – Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint 20 országába szállítják.

A külpiaci értékesítés a koronavírus-járvány idején sem állt le, köszönhetőn az évi 140 ezer tonnás feldolgozókapacitásnak és Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzeme (ebben a termékszegmensben – a szerk.) és a dunaföldvári gyár rugalmas gyártási teljesítményének– mondta Vajda Attila.

A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi 2 millió tekercs gyártását 3 millióra emelte a toalettpapír-termékeknél, papírtörlőből 20 százalékkal, papír zsebkendőből pedig 10 százalékkal emelték a termelést, de a rendelésállomány – átmenetileg – egyes termékekből a háromszorosára nőtt a kiskereskedelmi láncoknál. Egy magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel évente, így a cégcsoport egy átlagos évben 13 millió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki. A megugró igényeket a vállalkozás 100 százalékban ki tudja elégíteni – szögezte le Vajda Attila.

Toalettpapír-tekercsek futószalagon a Vajda-Papír Kft. budapesti üzemében Fotók: MTI/Kovács Tamás

A magyar piac zökkenőmentes ellátása annak is köszönhető, hogy a legalapvetőbb termékek papír alapanyagainak 100 százalékát belföldön állítja elő a cég, ez a teljes termékportfólió alapanyagának 50 százalékát jelenti. A megnövekedett igények miatt pedig csaknem száz munkavállalóval bővítik a létszámot a három magyarországi telephelyen – jegyezte meg.

Tudomásuk szerint a kiskereskedelmi árak nem emelkedtek, az akciók azonban a megugró működési költségek miatt elmaradnak. Az extra higiéniai és megelőző intézkedések, idős munkavállalók védelmében tett lépések költségei, az egyes alapanyagok és az azokhoz kapcsolódó szállítmányozás drágulása és a devizahatás is emeli a kiadásokat.

A húsz éve alapított, száz százalékban magyar tulajdonú vállalat többlépcsős fejlesztési programot hajtott végre: 2014-ben 1,8 milliárd forint értékű kapacitásbővítő beruházást végzett el, amelyhez 136 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott, két éve pedig a dunaföldvári papírüzemük létesítését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá minősítette a kormány. A 15 milliárd forintos beruházáshoz 4,5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesültek a Nagyvállalati beruházási támogatási program keretében. A koronavírussal kapcsolatos gazdaságvédelmi intézkedések közül még vizsgálják, hogy pontosan milyen lehetőségekkel kívánnak élni.

(Forrás: Világgazdaság – Sándor Tünde és MTI)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!