Gazdaság

2008.02.19. 03:29

áÖnerő nélkül nincs autó

Székesfehérvár - Kötelező önerőhöz kötnék a jövőben az autófinanszírozási szerződéseket. A márkaképviseletek szerint ez a döntés rövid távon ugyan visszaesést hozna, hosszú távon azonban újabb vásárlásra ösztönözné a potenciális vásárlóréteget.

Szabó Szabolcs

A napokban Kondorosi Ferenc, az Új rend kormányzati összehangolásáért felelős kormánybiztos javasolta, a jövőben az autófinanszírozással foglalkozó cégek legkevesebb 20 százalék önerővel vállaljanak csak üzletet. Ez megegyezik a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete múlt évi körlevelével, ami szintén a 20 százalékos önrészt tartotta elfogadható kockázatúnak, sőt, a finanszírozás hosszát is korlátoznák hat évnél. Az utóbbi időben a lízing piacon a nagy szereplők megjelenése és a piac szélesedése indukálta azt a versenyt, mely az önrész eltűnéséhez és a 10 év feletti futamidőhöz is vezetett.

- Márkakereskedőként és a Gépjárműkereskedők Országos Szövetségének alelnökeként is úgy vélem, rendet kell tenni a piacon. Nyugat-Európában már bevált dolog az önrész meghatározása, mely a vásárlók érdekében is történik - hangsúlyozta Szuna József. - Aki nulla százalékos önrésszel vesz autót, bizonyosan adódnak problémái a törlesztéssel is. Sok családot egy ilyen döntés tönkretesz, hiszen fennáll a veszély, ha önrész nélküli finanszírozásban vásárolták, hogy egyéves korában kevesebbet ér, mint amennyi a hiteltartozás az autón - mondta a Szuna Kft. ügyvezetője. Nyolc márkát forgalmaznak, ebből elvileg két márkánál lehetséges az önerő nélküli vásárlás, de soha nem ajánlják. - Ugyan eladásérdekeltek vagyunk, de szeretnénk, ha visszajönne az ügyfél, aki akkor tud visszajönni, ha ráfizetés nélkül száll ki az autóból és beleül egy újabba.

A Renault Ugrics és Szabó Kft. értékesítési vezetője, Pécsi Gyula úgy fogalmazott, bár náluk volt korábban is lehetőség az önerő nélküli autóvásárlásra, jót tesz a piacnak, ha letisztul.

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

- Márkakereskedőként és a Gépjárműkereskedők Országos Szövetségének alelnökeként is úgy vélem, rendet kell tenni a piacon. Nyugat-Európában már bevált dolog az önrész meghatározása, mely a vásárlók érdekében is történik - hangsúlyozta Szuna József. - Aki nulla százalékos önrésszel vesz autót, bizonyosan adódnak problémái a törlesztéssel is. Sok családot egy ilyen döntés tönkretesz, hiszen fennáll a veszély, ha önrész nélküli finanszírozásban vásárolták, hogy egyéves korában kevesebbet ér, mint amennyi a hiteltartozás az autón - mondta a Szuna Kft. ügyvezetője. Nyolc márkát forgalmaznak, ebből elvileg két márkánál lehetséges az önerő nélküli vásárlás, de soha nem ajánlják. - Ugyan eladásérdekeltek vagyunk, de szeretnénk, ha visszajönne az ügyfél, aki akkor tud visszajönni, ha ráfizetés nélkül száll ki az autóból és beleül egy újabba.

A Renault Ugrics és Szabó Kft. értékesítési vezetője, Pécsi Gyula úgy fogalmazott, bár náluk volt korábban is lehetőség az önerő nélküli autóvásárlásra, jót tesz a piacnak, ha letisztul.

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

- Márkakereskedőként és a Gépjárműkereskedők Országos Szövetségének alelnökeként is úgy vélem, rendet kell tenni a piacon. Nyugat-Európában már bevált dolog az önrész meghatározása, mely a vásárlók érdekében is történik - hangsúlyozta Szuna József. - Aki nulla százalékos önrésszel vesz autót, bizonyosan adódnak problémái a törlesztéssel is. Sok családot egy ilyen döntés tönkretesz, hiszen fennáll a veszély, ha önrész nélküli finanszírozásban vásárolták, hogy egyéves korában kevesebbet ér, mint amennyi a hiteltartozás az autón - mondta a Szuna Kft. ügyvezetője. Nyolc márkát forgalmaznak, ebből elvileg két márkánál lehetséges az önerő nélküli vásárlás, de soha nem ajánlják. - Ugyan eladásérdekeltek vagyunk, de szeretnénk, ha visszajönne az ügyfél, aki akkor tud visszajönni, ha ráfizetés nélkül száll ki az autóból és beleül egy újabba.

A Renault Ugrics és Szabó Kft. értékesítési vezetője, Pécsi Gyula úgy fogalmazott, bár náluk volt korábban is lehetőség az önerő nélküli autóvásárlásra, jót tesz a piacnak, ha letisztul.

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

A Renault Ugrics és Szabó Kft. értékesítési vezetője, Pécsi Gyula úgy fogalmazott, bár náluk volt korábban is lehetőség az önerő nélküli autóvásárlásra, jót tesz a piacnak, ha letisztul.

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

A Renault Ugrics és Szabó Kft. értékesítési vezetője, Pécsi Gyula úgy fogalmazott, bár náluk volt korábban is lehetőség az önerő nélküli autóvásárlásra, jót tesz a piacnak, ha letisztul.

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

- Tudomásom szerint Ausztriában működik, hogy törvényileg szabályzott minimum 20 százalékos önrésszel lehet autót venni. Ez védi az ügyfeleket is. A márkakereskedőknek rövid távon biztosan rosszabb lesz, ha a tervezet megvalósul, de hosszú távon jót tesz. Ugyanis ha valaki nem tudja fizetni autóját, BAR-listára kerül, öt évig nem vehet fel hitelt, addig elveszítjük. Ha önerővel vesz autót, akár 3-4-5 évente beleülhet egy újba. Ettől függetlenül a futamidő hosszúságát nem tartom nagy kockázati tényezőnek, bár három évvel ezelőttig csak 72 hónapra lehetett autót venni.

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

Braun Beáta, a Barta Fehérvár Kft. ügyvezetője elmondta, náluk az ügyfelek azért vásárolnak autót, mert szükségük van rá. Bár valóban döntő, milyen futamidőre és havi törlesztőrészlettel lehet megvenni a kocsit. Úgy fogalmazott, jó volna, ha mindig újabb autóba ülhetnének az ügyfelek, de még keresettek a 120 hónapos futamidőre kínált autók is.

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

A Peugeot Fábián Kft. értékesítési vezetője, Vampel Károly szerint felemás a helyzet. A kereskedésükben ugyan soha nem lehetett önrész nélkül autót venni, sőt, bár lehetőség van a 120 hónapos futamidőre, azért az 5-6 évest javasolják, mert a szabadverseny elvét meg kellene hagyni.

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

- Nem mentünk bele az ügyfelekért folytatott versenybe olyan mértékig, hogy önerő nélkül kínáljunk autót. Nem látunk ugyanis reális esélyt arra, hogy 10-12 éven keresztül becsületesen fizeti autója részleteit, ha még a 10 százalékos önerőt sem tudja felmutatni. Ha valaki elhatározza, hogy autót vesz, az legalább egy 3 millió forintos beruházás. Ez a finanszírozási forma azonban a bankok, hitelintézetek döntéséből, térnyeréséből adódott. Így olyanokat is autóvásárlásra csábítottak, akik nem is akartak venni.

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

A finanszírozó cégek úgy vélekednek, ha törvényileg szabályozzák az önrész mértékét, az akkor is kikerülhető lesz. Példaként említették, hogy szabad felhasználású jelzáloghitelt adnak autóvásárlásra, vagy pedig a finanszírozó annyi jutalékot ad a kereskedőnek, hogy abból az önrész felét ki tudja fizetni a vevő helyett. Vagyis a piacszerzés olyan mértékű öldöklő versennyé fajult, melyben a finanszírozók egymás fölé ígérnek az autókereskedőknek. Teszik mindezt annak ellenére, hogy az évi több mint 300 ezer finanszírozott új- és használt autóból egyre több a nemfizetőktől visszavett jármű. A lízingszövetség nem bocsátott pontos adatokat rendelkezésünkre, de becslések szerint 30-40 ezer visszavett autó áll a lízingcégeknél, vagyis minden tizedik hitelt nem tudták fizetni.A nulla százalékos önrész veszélye: az autó elértékteledik

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!