Gazdaság

2010.06.09. 02:28

Fuvarozók követelik - a versenyképességért

Budapest - A közúti árufuvarozás és autóbuszos személyszállítás versenyképességének megőrzését, javítását követeli a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary.

nincs nev

A közúti árufuvarozás és autóbuszos személyszállítás nemzetgazdasági jelentősége kiemelkedő. Az alágazat jelenleg mintegy 84 ezer magántulajdonban lévő gépjárművel végez termelő, értékteremtő tevékenységet, munkát és egzisztenciát adva mintegy 130 ezer munkavállalónak, az összes hazai munkavállalók 3,5 százalékának. Az alágazat által teljesített évi mintegy 500 milliárd forintos adóbevétel az államháztartás bevételeinek 6 százalékát teszi ki. A magántulajdonú áru- és személyfuvarozás által megtermelt érték körülbelül 1600 milliárd forinttal, 6 százalékkal járul hozzá a nemzeti össztermékhez.

A környező országokban fuvarozó kollégáink kedvezőbb adókörnyezetben, alacsonyabb költségtényezőkkel, szélesebb kedvezményrendszerrel vállalkoznak, így nem is lehet csodálkozni azon, hogy teljesítményük növekszik, fejlődésük felgyorsult, és jelentős versenyelőnybe kerültek a magyar vállalkozásokkal szemben.

Biztosak vagyunk abban, hogy egyetlen hazai fuvarozó vállalkozás sem bír kevesebb értékkel vagy jelentőséggel külföldi versenytársainál. Ezért a hazai közúti fuvarozási alágazat legnagyobb regisztrált taglétszámot tömörítő szakmai érdekképviseleteként, a Nemzeti Ügyek Kormánya programpontjainak ismeretében, azonnali intézkedéseket kérünk és javaslunk az Országgyűlés döntéshozóinak és a kormánynak:

Kérjük, hogy a kormányzat - más európai uniós tagállamokhoz hasonlóan - vezesse be és alkalmazza hazánkban is a kereskedelmi gázolajár intézményét. A NiT gyors kormányzati intézkedést kérünk a hazai fuvarozó vállalkozások nemzetközi piaci környezetében tapasztalt versenyhátrányának csökkentésére, az utazó munkavállalókat megillető adómentes napidíj mértékének minimum 40 euro összegű korrekciójával. A fuvarozók elvárják, hogy a 2013-ban várhatóan bevezetésre kerülő teljesítményarányos úthasználati díjfizetési rendszer során a kormányzat csökkentse a fuvarozó vállalkozásokat terhelő egyéb közterheket. Javasolják, hogy a kormány az autóbuszos közösségi közlekedés 2016-ra módosított reformját 2012-re állítsa vissza.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!