Gazdaság

2010.01.25. 03:29

Egyszer már volt itt!

Dunaújváros - A tavalyi, nem túl sikeres év végén új vezetőket neveztek ki a D-ÉG Radiátorgyártó Kft. élére. Seregélyes Kálmánnal, az új általános igazgatóval a cég kilátásairól beszélgettünk.

nincs nev

- Van gyakorlata csőd szélén álló cég megmentésében. Ez a feladata itt is?

- Itt egyáltalán nem olyan rossz a helyzet! A csőd veszélye természetesen bármelyik céget elérheti, de az új vezetés egyik feladata, hogy ezt a veszélyt idejekorán elhárítsuk.

- Rögzítsük: mi a Radiátorgyártó Kft. idei terve?

- 2010-es üzleti tervünk mintegy három-három és fél milliárd forintos forgalomról szól, és a jelenlegi százhúsz fős létszám megőrzéséről.

- Milyen eredményeket értek el tavaly?

- 2009-es forgalmunk értéke nagyjából hetvenöt százaléka volt az idei tervnek. Azz az évet százhatvan emberből álló kollektívával kezdtük... Közöttük sok bérmunkással, de tavaly év elején létszámcsökkentésre is sor került.

- Pang az építőipar. Hol értékesítik termékeiket?

- Az építőiparban lassú fellendülés várható. A cégünk mögött álló országos értékesítő hálózat nem csak radiátorokat ad el, hanem komplett fűtési rendszereket például családi ház fűtéséhez. A hálózat természetesen építési projektekre is pályázik. Termelésünk mintegy felét hazai piacokon akarjuk értékesíteni. Fennmaradó termelésünk háromnegyede Romániában találhat gazdára, ugyancsak teljes rendszerekben, országos hálózaton keresztül. De Horvátország, Szlovénia, Szerbia, Ukrajna is folyamatosan növekvő piacokat jelenthetnek számunkra.

- Korábbi beszélgetésünkből arra következtetek, hogy a nagyobb forgalmat személyes kapcsolatokra alapozzák. Így van?

- A jó nexus természetesen fontos, de a sikeres értékesítés elsősorban folyamatos kommunikációt feltételez a vevővel és a beszállítóval egyaránt. Fogalmazzunk úgy: korábban szállítási hiányosságok miatt romlottak a cég üzleti lehetőségei. Igyekszünk ezeket a hibákat elkerülni, normális, emberi és partneri kapcsolatainkat erősíteni a beszállítóinkkal és a vevőinkkel egyaránt.

- Úgy tudjuk: az érdekvédőkkel megromlott kapcsolatok javulhatnak. Igaz?

- Az érdekvédők működésében léteznek apró jogi bakik . A kérdés az, hogy ürügyként használom e bakikat, mert nem akarok együttműködni velük, vagy apróságokként kezelem ezeket, amelyek megoldásában akár még jogi segítséget is adok, a jó együttműködés érdekében. Feltétlenül az utóbbi a jó cél, hiszen a cégvezetés a dolgozók nélkül olyan, mint a katonák nélküli tábornok! Az elégedett munkás jobban dolgozik: tehát szigorúan a profit oldaláról nézve is az az érdekem, hogy szívesen dolgozzanak itt az emberek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!