Gazdaság

2006.12.28. 03:29

A Sulinet után is van élet

Székesfehérvár - Az utolsó sulinetes roham miatt napi 350-400 számítógépet szerelnek össze az Albacompnál. A 470 fős cég, amely idén közel 17 milliárdos árbevételt tervez, függetleníteni akarja magát a kormányzati megrendelésektől, s erősíteni kívánja rendszerintegrátori, tanácsadói és oktatási üzletágát.

Szabó Szabolcs

Az 1984-ben alakult Albacomp eredetileg egy olyan gyártó cég, ami PC-összeszereléssel, alkatrész-beültetéssel, gyártással foglalkozik, e tevékenységet azonban a piac ma már nem fizeti meg. A PC-k, a notebookok és a kiegészítők árai olyan mértékben estek, hogy csak ezek eladására nem lehet egy ekkora céget alapozni - indokolja a stratégiaváltást Pukler Gábor, az Albacomp Számítástechnikai Zrt. vezérigazgatója.

- Idővel meg is szűnik a gyártás?

- Ez a profil továbbra is megmarad, már csak azért is, mert a saját brand-néven gyártott készülékek - főleg a közbeszerzésben - nagyon sikeresek. A notebook tovább erősödik a klasszikus asztali gépek kárára, ami nem is baj, hiszen a mai világban nem az a fő cél, hogy minden asztalra gép kerüljön, hanem hogy légy elérhető bárhol. Az Albacomp eljutott arra a pontra, hogy eldöntse, miből szeretné fenntartani magát, miből szeretne növekedni. Első lépésben ehhez pozícionálni kellett a céget, meg kellett határozni, hogy ki a mi vásárlónk. Eddig itt jellemzően a kormányzat és egy-két nagyvállalat képviseltette magát, illetve a viszonteladói hálózaton keresztül jutottunk el a kisebb cégekhez és a magánszemélyekhez. A cégcsoport idén úgy pozícionálta magát, hogy a kormányzatban tartsa meg helyét, de ne függjön ezektől a megrendelésektől, mert ez a mostani viszonyok között nagyon kockázatos, erősítse meg ugyanakkor a többi iparági szektorban meglévő üzletágait - elsősorban természetesen a pénzügyi és az ipari nagyvállalatokra gondolunk -, de megpróbálunk nyitni a kis-és középvállalatok felé is.

- Az új üzletágaktól milyen eredményeket várnak?

- Most már az, hogy gyere be, vedd meg és vidd haza, kevés! Aki komolyan gondolja a versenyt, annak a gépeket ki kell szállítani, ott üzembe kell helyezni, és üzemeltetni kell, ami azonnal megszüli azt a gondolatot is, hogy próbáljuk meg az egészet rendszerbe fogni, erősítsük meg portfoliónk rendszerintegrációs tevékenységét, aminek a nyereségtartalma ráadásul többszöröse a vaseladásénak! Mivel egy vevő sem kapja meg pont azt a megoldást, amit szeretne, a nagy cégeknél vagy az államigazgatásban számos szakembert kell biztosítanunk, egy konzultációs üzletágat is létrehoztunk. Idén a konzultációs és a rendszerintegrációs üzletág megduplázta tavalyi árbevételét.

- A megszorítások, a konvergenciaprogram és a körvonalazódó reformok miatt sokan az üzleti klíma rosz-szabbodására számítanak. Önök nem?

- Inkább nagy lehetőségeket látunk. Segíthetnek az uniós pályázatok, hiszen a II. Nemzeti Fejlesztési Terv szinte mindegyik programjának van információtechnológiai vonzata. Attól pedig, hogy a kormányzat leépít, még nem lesz kevesebb a munkája a kiszolgáló szervezetnek, azt csak üzleti intelligenciával tudja pótolni: fejleszteni kell a számítógép- és a szoftverparkját is.

- A laptop és az LCD-televíziók után tervezik-e újabb termék gyártását?

- Ez a két termékcsoport nagyon sikeres volt. Amit behoztunk és összeszereltünk, azt mind el tudtuk adni. Az LCD-televízióknál sajnos beszállítói problémáink vannak, ott nem tudunk olyan ütemben alkatrészeket importálni, mint ahogy a kereslet diktálná, de reményeink szerint ez a helyzet jövőre megváltozik.

- Az önök cége beolvasztotta a tulajdonában lévő Számítástechnikai és Ügyvitelszervező részvénytársaságot. Mik a terveik e céggel?

- A SZÜV tavaly teljesen integrálódott az Albacompba. Az így kialakult, önálló oktatási és képzési üzletág központja pedig Székesfehérváron van. Jól felszerelt oktatóközpontjaink megtalálhatók az ország minden régiójában, s infrastruktúrájuk lehetővé teszi, hogy magas szakmai színvonalon, egységes tematika alapján vállaljunk nagy volumenű, akár az egész országra kiterjedő képzések hatékony lebonyolítását. Az Albacomp oktatásának központja, az országos hálózat szakmai irányítója, a Fehérváron működő Oktatási és Információs Centrum. A cég a kutatás-fejlesztése területén is előrelépett: létrehoztunk egy húszfős, kimondottan kutatás-fejlesztésben és e-önkormányzati megoldásokban jelenlévő csapatot. Ők rengeteg olyan munka előkészítésében vesznek részt, amely a következő években megvalósíthatóvá válik.

- Idővel meg is szűnik a gyártás?

- Ez a profil továbbra is megmarad, már csak azért is, mert a saját brand-néven gyártott készülékek - főleg a közbeszerzésben - nagyon sikeresek. A notebook tovább erősödik a klasszikus asztali gépek kárára, ami nem is baj, hiszen a mai világban nem az a fő cél, hogy minden asztalra gép kerüljön, hanem hogy légy elérhető bárhol. Az Albacomp eljutott arra a pontra, hogy eldöntse, miből szeretné fenntartani magát, miből szeretne növekedni. Első lépésben ehhez pozícionálni kellett a céget, meg kellett határozni, hogy ki a mi vásárlónk. Eddig itt jellemzően a kormányzat és egy-két nagyvállalat képviseltette magát, illetve a viszonteladói hálózaton keresztül jutottunk el a kisebb cégekhez és a magánszemélyekhez. A cégcsoport idén úgy pozícionálta magát, hogy a kormányzatban tartsa meg helyét, de ne függjön ezektől a megrendelésektől, mert ez a mostani viszonyok között nagyon kockázatos, erősítse meg ugyanakkor a többi iparági szektorban meglévő üzletágait - elsősorban természetesen a pénzügyi és az ipari nagyvállalatokra gondolunk -, de megpróbálunk nyitni a kis-és középvállalatok felé is.

- Az új üzletágaktól milyen eredményeket várnak?

- Most már az, hogy gyere be, vedd meg és vidd haza, kevés! Aki komolyan gondolja a versenyt, annak a gépeket ki kell szállítani, ott üzembe kell helyezni, és üzemeltetni kell, ami azonnal megszüli azt a gondolatot is, hogy próbáljuk meg az egészet rendszerbe fogni, erősítsük meg portfoliónk rendszerintegrációs tevékenységét, aminek a nyereségtartalma ráadásul többszöröse a vaseladásénak! Mivel egy vevő sem kapja meg pont azt a megoldást, amit szeretne, a nagy cégeknél vagy az államigazgatásban számos szakembert kell biztosítanunk, egy konzultációs üzletágat is létrehoztunk. Idén a konzultációs és a rendszerintegrációs üzletág megduplázta tavalyi árbevételét.

- A megszorítások, a konvergenciaprogram és a körvonalazódó reformok miatt sokan az üzleti klíma rosz-szabbodására számítanak. Önök nem?

- Inkább nagy lehetőségeket látunk. Segíthetnek az uniós pályázatok, hiszen a II. Nemzeti Fejlesztési Terv szinte mindegyik programjának van információtechnológiai vonzata. Attól pedig, hogy a kormányzat leépít, még nem lesz kevesebb a munkája a kiszolgáló szervezetnek, azt csak üzleti intelligenciával tudja pótolni: fejleszteni kell a számítógép- és a szoftverparkját is.

- A laptop és az LCD-televíziók után tervezik-e újabb termék gyártását?

- Ez a két termékcsoport nagyon sikeres volt. Amit behoztunk és összeszereltünk, azt mind el tudtuk adni. Az LCD-televízióknál sajnos beszállítói problémáink vannak, ott nem tudunk olyan ütemben alkatrészeket importálni, mint ahogy a kereslet diktálná, de reményeink szerint ez a helyzet jövőre megváltozik.

- Az önök cége beolvasztotta a tulajdonában lévő Számítástechnikai és Ügyvitelszervező részvénytársaságot. Mik a terveik e céggel?

- A SZÜV tavaly teljesen integrálódott az Albacompba. Az így kialakult, önálló oktatási és képzési üzletág központja pedig Székesfehérváron van. Jól felszerelt oktatóközpontjaink megtalálhatók az ország minden régiójában, s infrastruktúrájuk lehetővé teszi, hogy magas szakmai színvonalon, egységes tematika alapján vállaljunk nagy volumenű, akár az egész országra kiterjedő képzések hatékony lebonyolítását. Az Albacomp oktatásának központja, az országos hálózat szakmai irányítója, a Fehérváron működő Oktatási és Információs Centrum. A cég a kutatás-fejlesztése területén is előrelépett: létrehoztunk egy húszfős, kimondottan kutatás-fejlesztésben és e-önkormányzati megoldásokban jelenlévő csapatot. Ők rengeteg olyan munka előkészítésében vesznek részt, amely a következő években megvalósíthatóvá válik.

- Idővel meg is szűnik a gyártás?

- Ez a profil továbbra is megmarad, már csak azért is, mert a saját brand-néven gyártott készülékek - főleg a közbeszerzésben - nagyon sikeresek. A notebook tovább erősödik a klasszikus asztali gépek kárára, ami nem is baj, hiszen a mai világban nem az a fő cél, hogy minden asztalra gép kerüljön, hanem hogy légy elérhető bárhol. Az Albacomp eljutott arra a pontra, hogy eldöntse, miből szeretné fenntartani magát, miből szeretne növekedni. Első lépésben ehhez pozícionálni kellett a céget, meg kellett határozni, hogy ki a mi vásárlónk. Eddig itt jellemzően a kormányzat és egy-két nagyvállalat képviseltette magát, illetve a viszonteladói hálózaton keresztül jutottunk el a kisebb cégekhez és a magánszemélyekhez. A cégcsoport idén úgy pozícionálta magát, hogy a kormányzatban tartsa meg helyét, de ne függjön ezektől a megrendelésektől, mert ez a mostani viszonyok között nagyon kockázatos, erősítse meg ugyanakkor a többi iparági szektorban meglévő üzletágait - elsősorban természetesen a pénzügyi és az ipari nagyvállalatokra gondolunk -, de megpróbálunk nyitni a kis-és középvállalatok felé is.

- Az új üzletágaktól milyen eredményeket várnak?

- Most már az, hogy gyere be, vedd meg és vidd haza, kevés! Aki komolyan gondolja a versenyt, annak a gépeket ki kell szállítani, ott üzembe kell helyezni, és üzemeltetni kell, ami azonnal megszüli azt a gondolatot is, hogy próbáljuk meg az egészet rendszerbe fogni, erősítsük meg portfoliónk rendszerintegrációs tevékenységét, aminek a nyereségtartalma ráadásul többszöröse a vaseladásénak! Mivel egy vevő sem kapja meg pont azt a megoldást, amit szeretne, a nagy cégeknél vagy az államigazgatásban számos szakembert kell biztosítanunk, egy konzultációs üzletágat is létrehoztunk. Idén a konzultációs és a rendszerintegrációs üzletág megduplázta tavalyi árbevételét.

- A megszorítások, a konvergenciaprogram és a körvonalazódó reformok miatt sokan az üzleti klíma rosz-szabbodására számítanak. Önök nem?

- Inkább nagy lehetőségeket látunk. Segíthetnek az uniós pályázatok, hiszen a II. Nemzeti Fejlesztési Terv szinte mindegyik programjának van információtechnológiai vonzata. Attól pedig, hogy a kormányzat leépít, még nem lesz kevesebb a munkája a kiszolgáló szervezetnek, azt csak üzleti intelligenciával tudja pótolni: fejleszteni kell a számítógép- és a szoftverparkját is.

- A laptop és az LCD-televíziók után tervezik-e újabb termék gyártását?

- Ez a két termékcsoport nagyon sikeres volt. Amit behoztunk és összeszereltünk, azt mind el tudtuk adni. Az LCD-televízióknál sajnos beszállítói problémáink vannak, ott nem tudunk olyan ütemben alkatrészeket importálni, mint ahogy a kereslet diktálná, de reményeink szerint ez a helyzet jövőre megváltozik.

- Az önök cége beolvasztotta a tulajdonában lévő Számítástechnikai és Ügyvitelszervező részvénytársaságot. Mik a terveik e céggel?

- A SZÜV tavaly teljesen integrálódott az Albacompba. Az így kialakult, önálló oktatási és képzési üzletág központja pedig Székesfehérváron van. Jól felszerelt oktatóközpontjaink megtalálhatók az ország minden régiójában, s infrastruktúrájuk lehetővé teszi, hogy magas szakmai színvonalon, egységes tematika alapján vállaljunk nagy volumenű, akár az egész országra kiterjedő képzések hatékony lebonyolítását. Az Albacomp oktatásának központja, az országos hálózat szakmai irányítója, a Fehérváron működő Oktatási és Információs Centrum. A cég a kutatás-fejlesztése területén is előrelépett: létrehoztunk egy húszfős, kimondottan kutatás-fejlesztésben és e-önkormányzati megoldásokban jelenlévő csapatot. Ők rengeteg olyan munka előkészítésében vesznek részt, amely a következő években megvalósíthatóvá válik.

- Idővel meg is szűnik a gyártás?

- Ez a profil továbbra is megmarad, már csak azért is, mert a saját brand-néven gyártott készülékek - főleg a közbeszerzésben - nagyon sikeresek. A notebook tovább erősödik a klasszikus asztali gépek kárára, ami nem is baj, hiszen a mai világban nem az a fő cél, hogy minden asztalra gép kerüljön, hanem hogy légy elérhető bárhol. Az Albacomp eljutott arra a pontra, hogy eldöntse, miből szeretné fenntartani magát, miből szeretne növekedni. Első lépésben ehhez pozícionálni kellett a céget, meg kellett határozni, hogy ki a mi vásárlónk. Eddig itt jellemzően a kormányzat és egy-két nagyvállalat képviseltette magát, illetve a viszonteladói hálózaton keresztül jutottunk el a kisebb cégekhez és a magánszemélyekhez. A cégcsoport idén úgy pozícionálta magát, hogy a kormányzatban tartsa meg helyét, de ne függjön ezektől a megrendelésektől, mert ez a mostani viszonyok között nagyon kockázatos, erősítse meg ugyanakkor a többi iparági szektorban meglévő üzletágait - elsősorban természetesen a pénzügyi és az ipari nagyvállalatokra gondolunk -, de megpróbálunk nyitni a kis-és középvállalatok felé is.

- Az új üzletágaktól milyen eredményeket várnak?

- Most már az, hogy gyere be, vedd meg és vidd haza, kevés! Aki komolyan gondolja a versenyt, annak a gépeket ki kell szállítani, ott üzembe kell helyezni, és üzemeltetni kell, ami azonnal megszüli azt a gondolatot is, hogy próbáljuk meg az egészet rendszerbe fogni, erősítsük meg portfoliónk rendszerintegrációs tevékenységét, aminek a nyereségtartalma ráadásul többszöröse a vaseladásénak! Mivel egy vevő sem kapja meg pont azt a megoldást, amit szeretne, a nagy cégeknél vagy az államigazgatásban számos szakembert kell biztosítanunk, egy konzultációs üzletágat is létrehoztunk. Idén a konzultációs és a rendszerintegrációs üzletág megduplázta tavalyi árbevételét.

- A megszorítások, a konvergenciaprogram és a körvonalazódó reformok miatt sokan az üzleti klíma rosz-szabbodására számítanak. Önök nem?

- Inkább nagy lehetőségeket látunk. Segíthetnek az uniós pályázatok, hiszen a II. Nemzeti Fejlesztési Terv szinte mindegyik programjának van információtechnológiai vonzata. Attól pedig, hogy a kormányzat leépít, még nem lesz kevesebb a munkája a kiszolgáló szervezetnek, azt csak üzleti intelligenciával tudja pótolni: fejleszteni kell a számítógép- és a szoftverparkját is.

- A laptop és az LCD-televíziók után tervezik-e újabb termék gyártását?

- Ez a két termékcsoport nagyon sikeres volt. Amit behoztunk és összeszereltünk, azt mind el tudtuk adni. Az LCD-televízióknál sajnos beszállítói problémáink vannak, ott nem tudunk olyan ütemben alkatrészeket importálni, mint ahogy a kereslet diktálná, de reményeink szerint ez a helyzet jövőre megváltozik.

- Az önök cége beolvasztotta a tulajdonában lévő Számítástechnikai és Ügyvitelszervező részvénytársaságot. Mik a terveik e céggel?

- A SZÜV tavaly teljesen integrálódott az Albacompba. Az így kialakult, önálló oktatási és képzési üzletág központja pedig Székesfehérváron van. Jól felszerelt oktatóközpontjaink megtalálhatók az ország minden régiójában, s infrastruktúrájuk lehetővé teszi, hogy magas szakmai színvonalon, egységes tematika alapján vállaljunk nagy volumenű, akár az egész országra kiterjedő képzések hatékony lebonyolítását. Az Albacomp oktatásának központja, az országos hálózat szakmai irányítója, a Fehérváron működő Oktatási és Információs Centrum. A cég a kutatás-fejlesztése területén is előrelépett: létrehoztunk egy húszfős, kimondottan kutatás-fejlesztésben és e-önkormányzati megoldásokban jelenlévő csapatot. Ők rengeteg olyan munka előkészítésében vesznek részt, amely a következő években megvalósíthatóvá válik.

- Idővel meg is szűnik a gyártás?

- Ez a profil továbbra is megmarad, már csak azért is, mert a saját brand-néven gyártott készülékek - főleg a közbeszerzésben - nagyon sikeresek. A notebook tovább erősödik a klasszikus asztali gépek kárára, ami nem is baj, hiszen a mai világban nem az a fő cél, hogy minden asztalra gép kerüljön, hanem hogy légy elérhető bárhol. Az Albacomp eljutott arra a pontra, hogy eldöntse, miből szeretné fenntartani magát, miből szeretne növekedni. Első lépésben ehhez pozícionálni kellett a céget, meg kellett határozni, hogy ki a mi vásárlónk. Eddig itt jellemzően a kormányzat és egy-két nagyvállalat képviseltette magát, illetve a viszonteladói hálózaton keresztül jutottunk el a kisebb cégekhez és a magánszemélyekhez. A cégcsoport idén úgy pozícionálta magát, hogy a kormányzatban tartsa meg helyét, de ne függjön ezektől a megrendelésektől, mert ez a mostani viszonyok között nagyon kockázatos, erősítse meg ugyanakkor a többi iparági szektorban meglévő üzletágait - elsősorban természetesen a pénzügyi és az ipari nagyvállalatokra gondolunk -, de megpróbálunk nyitni a kis-és középvállalatok felé is.

- Az új üzletágaktól milyen eredményeket várnak?

- Most már az, hogy gyere be, vedd meg és vidd haza, kevés! Aki komolyan gondolja a versenyt, annak a gépeket ki kell szállítani, ott üzembe kell helyezni, és üzemeltetni kell, ami azonnal megszüli azt a gondolatot is, hogy próbáljuk meg az egészet rendszerbe fogni, erősítsük meg portfoliónk rendszerintegrációs tevékenységét, aminek a nyereségtartalma ráadásul többszöröse a vaseladásénak! Mivel egy vevő sem kapja meg pont azt a megoldást, amit szeretne, a nagy cégeknél vagy az államigazgatásban számos szakembert kell biztosítanunk, egy konzultációs üzletágat is létrehoztunk. Idén a konzultációs és a rendszerintegrációs üzletág megduplázta tavalyi árbevételét.

- A megszorítások, a konvergenciaprogram és a körvonalazódó reformok miatt sokan az üzleti klíma rosz-szabbodására számítanak. Önök nem?

- Inkább nagy lehetőségeket látunk. Segíthetnek az uniós pályázatok, hiszen a II. Nemzeti Fejlesztési Terv szinte mindegyik programjának van információtechnológiai vonzata. Attól pedig, hogy a kormányzat leépít, még nem lesz kevesebb a munkája a kiszolgáló szervezetnek, azt csak üzleti intelligenciával tudja pótolni: fejleszteni kell a számítógép- és a szoftverparkját is.

- A laptop és az LCD-televíziók után tervezik-e újabb termék gyártását?

- Ez a két termékcsoport nagyon sikeres volt. Amit behoztunk és összeszereltünk, azt mind el tudtuk adni. Az LCD-televízióknál sajnos beszállítói problémáink vannak, ott nem tudunk olyan ütemben alkatrészeket importálni, mint ahogy a kereslet diktálná, de reményeink szerint ez a helyzet jövőre megváltozik.

- Az önök cége beolvasztotta a tulajdonában lévő Számítástechnikai és Ügyvitelszervező részvénytársaságot. Mik a terveik e céggel?

- A SZÜV tavaly teljesen integrálódott az Albacompba. Az így kialakult, önálló oktatási és képzési üzletág központja pedig Székesfehérváron van. Jól felszerelt oktatóközpontjaink megtalálhatók az ország minden régiójában, s infrastruktúrájuk lehetővé teszi, hogy magas szakmai színvonalon, egységes tematika alapján vállaljunk nagy volumenű, akár az egész országra kiterjedő képzések hatékony lebonyolítását. Az Albacomp oktatásának központja, az országos hálózat szakmai irányítója, a Fehérváron működő Oktatási és Információs Centrum. A cég a kutatás-fejlesztése területén is előrelépett: létrehoztunk egy húszfős, kimondottan kutatás-fejlesztésben és e-önkormányzati megoldásokban jelenlévő csapatot. Ők rengeteg olyan munka előkészítésében vesznek részt, amely a következő években megvalósíthatóvá válik.

- Ez a profil továbbra is megmarad, már csak azért is, mert a saját brand-néven gyártott készülékek - főleg a közbeszerzésben - nagyon sikeresek. A notebook tovább erősödik a klasszikus asztali gépek kárára, ami nem is baj, hiszen a mai világban nem az a fő cél, hogy minden asztalra gép kerüljön, hanem hogy légy elérhető bárhol. Az Albacomp eljutott arra a pontra, hogy eldöntse, miből szeretné fenntartani magát, miből szeretne növekedni. Első lépésben ehhez pozícionálni kellett a céget, meg kellett határozni, hogy ki a mi vásárlónk. Eddig itt jellemzően a kormányzat és egy-két nagyvállalat képviseltette magát, illetve a viszonteladói hálózaton keresztül jutottunk el a kisebb cégekhez és a magánszemélyekhez. A cégcsoport idén úgy pozícionálta magát, hog

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!