a jó társaság kedvéért is

2019.05.16. 17:30

Borús időben is jó volt a kapás a nagykarácsonyi horgásztavon

A nagykarácsonyi horgászverseny rendezője idén is a helyi ifjúsági klub volt, valamint sokat segített a mindenféle tennivalókban a Nagykarácsony Testvértelepüléseiért Egyesület tagsága.

Balogh Tamás

A gonosz esős, szeles idő nem hozta zavarba az egy bő délelőttre odaérkezőket, akiket a helyi horgásztavat bújtató völgyben árnyékos, szélcsendes, kellemes piknikidő várta. Ahogy a résztvevők elárulták: az igazi pecásokat egyébként semmiféle idő sem rettenti el a kedvenc sportjuk gyakorlásától.

Pándi István Fotók: Balogh Tamás

– Már huszonkét éve vagyok nagykarácsonyi, ezt a vizet két éve ismertem meg, akkor váltottam ki ide a horgász­engedélyemet – mesélte Pándi István. – Előtte Kislókra és Őrspusztára jártam. Most már inkább ezt a helyi tavat választom. Megöregedtem, és nehéz negyven–hatvan kilométereket utazgatni egy pecázásért. Ide viszont két-három órára, akár hetente többször kényelmesen lejövök – mondta Pándi István, akitől megtudtuk azt is: – A második gyönyörű kapásom már meglett, ez a mai csúcspéldány, egy hat kiló negyvenes ponty volt. A mérlegelés után ő is mehetett vissza a helyére. Nem lepődtem meg rajta, mert fogtam már itt ekkorát. A horgászatot sportnak tartom, hiszen a kifogott halak legnagyobb részét visszaengedem a vízbe. A rablóhalakat azért nem engedjük vissza, mert nagy kárt okoznak, fölfalják az ivadékokat. Harcsázok. A tavalyi legjobb eredményem ebben a kategóriában, ebben a tóban egy tizennyolc kilós harcsa. Öt-hat ilyen nagyobbat és több kisebbet is fogtam. Ezek érkeztek a konyhára.

Répási István

Répási István folytatta a horgászgondolatokat: – Első alkalommal vagyok itt, de otthon is előfordul, hogy elmegyünk horgászni – mesélte Répási István, aki Beregszászról érkezett. – Otthon a vadvizekre jártunk, mert a tavak nincsenek betelepítve. A zsákmányban kárász, ponty és csuka található. Ezen a versenyen én fogtam a legtöbb halat. Ne nevess, mert ez nem bunda és nem szerencse dolga volt. A taktikámat a tavalyi horgászbeszámolót olvasva alakítottam ki: az apróhalakra mentem rá, a snecikre, de most a végén öt-hat törpeharcsát is kifogtam. Elég is volt annyi belőlük.

Szabó Károly

Szabó Károly sporthorgásznak tartja magát, neki volt a legnagyobb súlyú zsákmánya: – Bár nagykarácsonyi vagyok, de erre a vízre nincs engedélyem, a versenyre viszont nagyon szívesen lejöttem. Sokat járok mindenféle vizekre a tizenhét éves fiammal, akivel szintén sikerült megkedveltetni ezt a sportot. Nagyon jó volt ez a víz, megfelelő etetőanyagot és csalit választottam, ezért is jött össze ez a tizennégy kilós mennyiség. Fogtam már ennyit, sőt korábban többet is, például egy tizenhat és fél kilós pontyot. Nagyon örülök a mai sikernek. Tetszetős volt a helyszín, jó volt a rendezés és a társaság is.

Szepesiné Ágota

Szepesiné Ágotának, aki egy méretes teknősbékát fogott ki, sokan gratuláltak a különleges zsákmányához:

– Köszönöm szépen az elismeréseket, de nem volt ez olyan nagy dolog. Kukacot raktunk a horogra, és úgy látszik, hogy éhes volt szegénykém, így gyorsan ráharapott. Nem nagyon örül a kifogásának, mert most is elbújt a házába. Nem kell sokáig izgulnia, mert majd visszamehet a vízbe, a helyére! Tizennégy törpeharcsát is kifogtunk. Igaz, hogy hűvös volt a délelőttünk, de nagyon jó volt a hangulat. Társasággal jöttünk, baráti körben vagyunk, kiváló program volt ez a verseny. Elégedetten mehetünk haza.

Máthé Norbert

Máthé Norbert elvileg búslakodhatott volna, de esze ágában sem volt, pedig ezt a délelőttöt zsákmány nélkül zárta.

– Semmit sem fogtam, de ezen nem kell keseregni, mert ez így is egy jó buli volt. Nem irigykedek azokra, akik mondjuk tízet is fogtak ezen a napon. Jó társaságban voltunk, kellemesen telt az idő. Az csak egy hiedelem, hogy itt néma csendben kell üldögélni, mi sem azt tettük. Igazi jó kikapcsolódás volt a mai is. Máskor szerencsésebb napjaim is akadnak, amikor én mehetek haza elégedetten. Legutóbb vidéken jártunk a sógoromékkal. Elismerem, hogy én húshorgász vagyok, mert általában hazaviszem a halakat. Inkább olyan helyeket választok, ahonnét el is vihetem a zsákmányomat.

A népes mezőny tagjai nemcsak a halfogás miatt, hanem a jó társaság kedvéért is örömmel vettek részt a versenyen