Sín? csak pénzkidobás

2017.10.24. 14:20

Jövőre már élesben hasít az „okosvonat”

Megkezdte a próbaüzemelést a kínai Csucsou városában az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű, vezető nélküli tömegközlekedési eszköz, amely a fejlesztő leírása szerint a vonat, a villamos és a busz keresztezése.

Passengers queue up to take a ride on a railless train, developed by the CRRC Zhuzhou Institute Co. Ltd, on the world's first ART (Autonomous Rail Rapid Transit) line in Zhuzhou city, central China's Hunan province, 23 October 2017. The world's first ART (Autonomous Rail Rapid Transit) line was put into operation in Zhuzhou city, central China's Hunan province, on Monday (23 October 2017). The line was docked with the city's mid-low speed maglev train. ART is much cheaper than ordinary subway, which cost about 400-700 million RMB per kilometer in China. And compared with electric streetcars, which cost 150-200 million RMB per Kilometer, ART is only about one-fifth the investment.

Forrás: AFP/Imaginechina

Fotó: Zi Xin

Az elektromos meghajtású jármű felsővezeték és sínek nélkül közlekedik, szenzoraival érzékeli a neki felfestett útvonalat és az úton lévő akadályokat.

Az első kísérleti példány egy 3,1 kilométeres szakaszon közlekedik a Sennung színház és egy sportközpont között, de tervezik a pálya kibővítését egy 9 kilométeres hurokká.

A rövid távú közlekedésre szánt jármű kifejlesztője, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. vasúti járműgyár szerint az „okosvonat” sikeresen teljesített 24 órányi nonstop közúti tesztüzemet, és a háromkocsis – 32 méteres, 300 férőhelyes – változat egy példánya jövőre megkezdi az üzemszerű működést.

Az újszerű elektromos jármű 10 percnyi töltés után 25 kilométert tud megtenni, óránként 70 kilométeres maximális sebességre képes.

A fejlesztő szerint az ART kiépítése töredékébe – ötödébe vagy még kevesebbe – kerül, mint egy kötöttpályás közlekedési hálózaté, például egy villamospályáé vagy egy metróvonalé.

A CRRC főleg olyan közepes és kisebb városoknak ajánlja, amelyek nem engedhetnek meg maguknak egy drága metróhálózatot, vagy ahol túlságosan sokáig tartana annak kiépítése.

Borítókép: A helyiek árgus szemekkel figyelik ezt a jövőből jött sín nélküli teremtményt, az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű eszközt a kínai Csucsou városában.

AFP / Imaginechina / Zi Xin

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!