Dunaújváros

2016.11.30. 17:27

Fejlődéstörténet - A szárnyas merevítőktől a foilerekig

Dunaújváros - Első ránézésre egyformának tűnhetnek a Vendée Globe-on induló hajók, s avatatlan szem számára, ha nem lennének más-más szponzor-feliratok rajtuk, meg sem tudnánk különböztetni őket. Közel sem egységes a versenyzők által használt technika.

Ám figyeljék csak ezt a fényképet, ezt a stílust: az „ellensúly” sem akármi vagy inkább akárki! Az egykori robosztus és nehéz, alumínium testtel készült, jellemzően 15 tonnás 60 lábas hajók helyett ma már a legkorszerűbb, a legújabb fejlesztéseket felvonultató, karbonszálas testtel készülő IMOCA 60-asokkal vágnak neki az útnak a versenyzők.

Bár az utóbbi években rendre felmerült, hogy egységes hajótípussal rendezzék meg a versenyt a költségek csökkentése végett, ezt sosem sikerült elfogadtatni. A tervezők keze mégsem teljesen szabad, hiszen a szabályrendszer meghatározza a legfőbb paramétereket a vízvonal és a gerinc hosszától az árboc magasságáig és a víztartályok lehetséges súlyáig.

A Pannon Lapok Társasága által kiadott, két havonta megjelenő Vitorlázás magazin sok érdekességgel szolgál. A teljes cikket a legutóbbi lapszámunkban olvashatják.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!