A DH egypercese

2016.11.25. 20:30

A fogyasztó alámerül

Az olcsósítás és a leáraztatás hipnotikus hajnalán azért is keltem korán, hogy élő és egyenest lekövethessem, miként is fogyaszt - főként „onlájn” - a magyar.

Szabó Szabolcs

Meglehetősen hipokrita magaviselet lenne, ha itt és most a fogyasztói társadalom végletes mételyéről, a dekadens Nyugat alkonyáról kezdenék értekezni, ám tény, hogy roppantmód árérzékeny országban élünk. Könnyű lenne ezt pusztán azzal magyarázni, hogy a hazai reálkeresetek és nyugdíjak többségében alig kapargatják az irigyelt osztrák és német bérszínvonalat. Szeretünk, pontosabban szeretnénk sokat és jót vásárolni, fogyasztani, konyhaközgazdászi megfogalmazással: felpörgetni a kiskereskedelmet.

Tanulmányútra indultam tehát, hogy lepárlom és elemzem a magyar fogyasztó mélylélektanát. Örömmel közölhetem: sikerült. Bő húsz perc önuralommal telített szörfözés után már hipnotizált állapotban, függőként üldöztem a mínusz százalékokat, miközben tudtam, hogy a számok hazudnak. Jó volt hinni, hogy olcsósítanak - értem!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!