Siralmas állapotok a 62-esen: javulás csak évek múlva?

Fejér megye - Seregélyes és Perkáta mindenkori polgármesterei régóta sürgetik a 62-es út elkerülő szakaszainak megépítését. Az M6-os autópálya immár második szakaszának építése és az új Duna-híd elkészülte tovább növelte az átmenő forgalmat. Közel a megoldás?

Tribolt Lajos

A 62-es út fontos szerepet játszik Fejér megye közlekedésében. Nemcsak azért, mert biztosítja a két megyei jogú város közúti kapcsolatát, hanem azért is, mert a 81-esen Győr felől és a 8-ason Veszprém irányából érkezett forgalmat továbbítja a dunaújvárosi hídra, illetve a hamarosan végig elkészülő M6-os útra.


Az átmenő forgalom egyre nagyobb a 62-es úton, amelynek fejlesztése öt szakaszban valósulhat meg
Fotó: FMH 

Néhány hónapja arról írtunk, hogy a 62-es út jelentős részén 40, 50 kilométeres sebességkorlátozás volt, s az út gödrös, kátyús, nyomvályús állapota siralmas közlekedési körülményeket teremtett. Azután arról is beszámoltunk, hogy tavasszal a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat Dunaújváros és Szabadegyháza között új burkolattal látták el. Molnár István, a Közútkezelő Kht. megyei vezetője elmondta, hogy a Dunaújváros - Szekszárd között épülő M6-os kivitelezője végezte el az út javítását. S ezt folytatja is az útszegélyek rendbetételével október közepéig. Ez azért kötelessége, mert a pályaépítéshez ezen az úton szállítják a köveket.

Sajnos a tapasztalataink azt mutatják, hogy a tavasszal elkészített új burkolaton ismét megjelentek a nyomvályúk. Molnár István azt mondja, egy kőszállító cégtől nem lehet elvárni, hogy 15-20 centiméter mélyen felmarja az utat - márpedig itt arra lenne szükség. Az autópálya-építő csak arra kötelezhető, hogy a korábbi állapotot helyreállítsa, arra nem, hogy másfél-két évtizedre használhatóvá tegye az úttestet. Ez másik feladat. A 62-es út éppen ezért került be a közútfejlesztési operatív programba. Ennek keretében épül át korszerűvé a nagyforgalmú út. A fejlesztéseket szakaszolták. Az első lépésnek már szemtanúi lehetünk, hiszen Székesfehérvár mellett épül a vasúti felüljáró. Szerepel a tervekben három települést elkerülő út építése is. Legelőbbre a Perkátát északról megkerülő út helyzete van. Ott a pályázati támogatási szerződést az év elején aláírták, jelenleg a nyomvonal régészeti feltárása folyik. Ha minden jól megy, a jövő év végére el is készülhet az 5,9 kilométer hosszú út. A költsége 4,3 milliárd, aminek 85 százalékát az Európai Unió fedezi. A Seregélyest nyugatról, illetve délről elkerülő út építésére talán októberben írhatják alá a támogatási szerződést. Satzger Ágnes projektvezető elmondta, hogy utána lehetséges a régészeti feltárás, s akár jövő júniusban elkezdődhet az építés is, hogy 2012 nyarára befejeződjön. Itt 10,56 kilométer hosszú út épülne, vasúti felüljáróval és két vízfolyás áthidalásával.

Szabadegyházánál is vasúti felüljáró épülne, és a lakótelepet délről elkerülő út. A fejlesztési cég honlapja szerint akár 2011 végére is elkészülhetne. A 62-es út fejlesztésének ötödik szakasza az új építésű részek közötti pálya 11,5 tonnás teherbíró képességűvé alakítása. Ez az a fejlesztés, amit a közútkezelő szakembere is említett. Erre akkor kerülhet sor, ha befejeződik a kőszállítás az M6-os autópályához. Akkor újra meg kell vizsgálni, érvényesek-e a korábbi tervekben szereplő tények. A már említett honlap szerint ez a munka is befejeződhet 2011-ben.

Egy biztos: az első felüljáró már épül!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!