Lezuhant repülő a dunakeszi repülőnapon, egy néző meghalt

Dunakeszi - A repülőnapon, a búcsúmutatvány végrehajtása közben zuhant le egy Zlin-142-es kisrepülőgép a dunakeszi repülőtéren: a gép zuhanás közben elsodort egy 60 éves biztonsági őrt, aki a pályán dolgozott és sétarepülésre várt. A férfit sikertelenül próbálták újraéleszteni a mentők.

nincs nev

Egy szemtanú szerint a kisgép egy hirtelen széllökés miatt zuhanhatott le: Dóra György, a dunakeszi repülőtér biztonsági szolgálatának munkatársa elmondása szerint a gyakorlatot végző három kisgép végül még szeretett volna elbúcsúzni a nézőktől, és egyikük mélyre ereszkedve egy speciális hurkot akart csinálni, amikor egy hirtelen széllökés a hátára fordította a gépet, amely lezuhant. A gép zuhanás közben sodorta el a reptéri biztonsági cég egyik munkatársát, aki a baleset következtében halálos sérüléseket szenvedett - mondta.
   
A repülőgép pilótája súlyos sérüléseket szenvedett, őt mentőhelikopter vitte el a helyszínről.
   
Vécsei Mihály, a Malév Repülőklub és Pilótaiskola kommunikációs vezetője az MTI-nek azt mondta: tapasztalt pilóta vezette a kisrepülőt, a 30 év körüli férfi az egyik fapados légitársaság első tisztjeként dolgozik, korábban a Malév első tisztje volt, s a légitársaság pilótaiskolájának jelenleg is az egyik oktatója - mondta.
   
A lezuhant gépről Vécsei Mihály úgy nyilatkozott, hogy nagyon bevált típus, csaknem száz országban repülnek vele a világon, többek között azért, mert kiváló repülőtulajdonságokkal bír és nagyon üzembiztos.
   
Hozzátette: a 210 lóerős motorral felszerelt Zlinek Magyarországon a Magyar Honvédelmi Szövetség (MHSZ) kötelékében szolgáltak, majd később a repülőklubokhoz kerültek, ahol azóta is rendszeresen oktatnak velük és légibemutatókon is használják őket.
   
A Wikipedián található cikk szerint a gépet a csehországi Otrokovicében működő Moravan repülőgépgyárban készítették. Kétszemélyes (42, 142) és négyszemélyes (43, 143) változatban is gyártották.
   
A 142-es Zlineket 210 lóerős 6 hengeres soros motorral szerelték, ez a típus a 42-es Zlin némileg megnagyobbított változata.
   
A gépek a repülőnapon úgynevezett ballonvadászatot tartottak, mielőtt a szerencsétlenség történt. Egy repüléssel foglalkozó internetes oldal információi szerint a ballonvadászat során kettes kötelékekben érkeznek a repülőgépek a feladat helyszínére. Jelzésre a kísérő kiválik, majd a vezérgép pilótájának kérésére felbocsátják a héliummal telt ballont. Amikor a ballon mintegy kétszáz méter magasságra ér, a pilóta megpróbálja levadászni. Ha sikerül, a várakozó légtérbe repül, hogy átadja a lehetőséget várakozó kísérőjének. Egy-egy gép három alkalommal próbálhatja meg levadászni az egy-egy ballont. Ha a küldetés véget ért, a gépek kötelékben hagyják el a versenypályát. (mti)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!