A legidegesítőbb reklámok 2011-ben

Több órát töltünk naponta a televíziókészülék bámulásával - ezzel mi, magyarok a világ élmezőnyébe tartozunk, így akarva-akaratlanul is reklámok tömkelegét kell végignéznünk. Összegyűjtöttük az esztendő legpocsékabb tv-reklámjait.

Dunaújvárosi Hírlap

Ki látott már egyhuzamban egy jó filmet, egy ismeretterjesztő sorozatot megszakítás nélkül a kereskedelmi tévéken? (A közszolgálati csatornák e tekintetben menedéknek minősűlnek). Negyedóránként jön a kötelező pauza, a kizökkentés, az agresszív fogyasztásra buzdítás. De milyen eszközökkel? Az egyszerű, de kritikus fogyasztó szemüvegén keresztül vizsgáltuk meg az idegesítőbbnél idegesítőbb reklámokat. A cinizmusunkat helyrebillentve a válogatás végén bemutatunk kiváló, ötletes reklámokat is.

A képzeletbeli listát nem sorsszámoztuk, mégis a legfrusztrálóbbakat előkelő helyen közöljük. Ilyen az Old Spice reklámja, amikor is egy afroamerikai férfi kelleti magát - nem is sejtve, mennyire rombolja a márka imidzsét. Általunk megkérdezett női nézők kifejezetten nem szeretnék, ha a pasijuk hasonlítana erre a fickóra. A reklámbéli fazonra épített reklámfilmek egyikében külön feltűnő, hogy kibélelt nadrággal - dupla hátsóval - látni egy jelenetben, hogy takarásban legyen a kengyel, aminek segítségével mozgatják.

A renault-os apukák az I love rock&roll című örökzöld sláger dalolásával is belopták magukat a listánkra, erős idegzetűek még a hangerőt is felcsavarhatják.

A K&H korábban már bebizonyította: reklám terén nem képesek megújulni. Egykor Jamiroquai - Dance című slágerét játszották orrvérzésig, most Menő Manóval hódítanak. Menőnek nem menő - szerintünk. Az olasz felmenőkkel büszkélkedő pálcikafigura olyan hangon karattyol, hogy jobb a készülékeket is lehalkítani.



A bankoknál itt még nem végeztünk - még egyről leszedjük a szenteltvizet: a Raiffeisen bank reklámfilmjének szőke, szemüveges szereplője ugyancsak kiveri a biztosítékot. Hallgassunk, nézzünk is bele.


Apród.hu: igen ötletes, kidolgozott reklámfilm. Vagyis mégsem - csak vicceltünk. Egy apró fickó fejére raknak egy jókora hűtőt - aki ráadásul eltorzított hangon beszél, plusz pont.


A Canesten reklámot sem hagyhatjuk szó nélkül - az amúgy remek Beach Boys slágert sikerült megutáltatniuk, hiszen napjában ötször halljuk legalább. És ha Beach Boys, akkor a bőrgomba jusson eszembe? Hmm...



A pozitív oldal

Ellentételezésként felsorolunk néhány - szerintünk - igen jópofa, kreatív reklámot, hogy ne csak a rosszat vegyük észre.

Auchan hipermarket két rágcsálót - Jin és Jang - alkalmaz a marketingfeladatokra: humorosak és aranyosak. Mi kell több?


 
Az Unicum (csak pozitívan!) ugyan nem idén készítette ezt a reklámfilmjét, azonban pár hete ismét előkerült, igen ötletes a főváros utcáin sportoló nemzeti büszkeségeink akciója.


Az Expressz.hu humorral oldja meg azt, amiért mások kezüket, lábukat törik. Semmi erőltetettség, semmi merevség.


A Volkswagen is kitett magáért - az idei év egyik legjobb reklámjával jelentkezett - a Beach Boys ismét visszaköszön. Ezúttal nem a lábgombával. Sokkal inkább ismerős a zene az 50 első randi című filmből...


Bónuszként egy külföldi - talán az idei év legjobb reklámfilmje. A L'Oreal kozmetikai cég reklámfilmje nagyot durrant az idén - egy csapásra híressé téve a főszereplőt, Zombieboy-t. A fiatal srác agyontetovált testét "semlegesítik". Érdemes belepillantani!



 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!