2020.02.25. 14:00
A megszokott repülős életet továbbviszik és támogatják is
A közelmúltban lezárult üzemeltetési jog és annak új pályáztatása miatt komoly vita alakult ki Baracs és Kisapostag között. A működtetési pályázat elnyerése után talán tisztább kép kapható a jelenlegi helyzetről, az új üzemeltetési tervekről.
Sokan a köznyelvben dunaújvárosi vagy kisapostagi reptérnek is ismerik a 6-os út melletti felszállóhelyet. Jelenleg hivatalosan Dunaújvárosi Repülőtér a megnevezés, amely nagyobb részt Baracson (közel 35 hektáron), kisebb részt Kisapostagon (4 hektáron) található. A lehajtó, parkoló, panelépület, irányítótorony az összes infrastruktúra és a hangárok összterületének a fele Kisapostagon található. A nagy hangár 2/3-a Baracsé és a felszállópálya a mellette található területtel.
Három tulajdonosa van a cégnek, amely elnyerte a repülőtér üzemeltetésének jogát 15 + 5 évre
A repülőtér jövőjéről Farkas Gábortól, a Baracs Repülőtér Kft. vezetőjétől kapunk információt.
– Három tulajdonosa van a Kft.-nek – mondta el lapunk kérdésére válaszolva Farkas Gábor, a cég ügyvezetője és ejtőernyős szakmai vezető. Moskovits Ervin repülési szakmai vezető és Mihalcsek Noémi értékesítésért, a PR-ért és marketingért a felelős vezető. A repülőtér üzemeltetését 15 + 5 évre nyerte el társaságunk. Kizárólag a repülőtér üzemeltetése és különböző tevékenységek szervezése jelenti a feladatot. A pályázatot kiíró önkormányzat célja, hogy olyan mozgalmas élet induljon meg a területen, ahol a turizmus, a sport, a helyi rendezvények kapjanak főszerepet, és ehhez kértek ajánlatot. Vállaltuk, hogy a repülőtéren meglévő repülős életet tovább visszük, támogatjuk. Az elmúlt időszakban egy repülőklub létezett a területen, amelyik üzemeltette is a repteret. Természetesen a jelenlétüket biztosítjuk, valamint mellé szeretnénk behozni az ejtőernyős tevékenységet is, ami korábban szintén jellemző sportként működött.
– Tehát színesítjük a sportéletet az ejtőernyőzéssel, a tandemugrással, valamint a versenyekkel. A normál hét végi sporttevékenységek mellett két verseny erősen biztosítottnak látszik, valamint a harmadik is tárgyalás alatt van, ami egy nemzeti bajnokságot jelent az Ultralight típusnál. Ami fix és már le van egyeztetve, az egy vitorlázó rali kupa – tette hozzá az előbb elmondottakhoz Farkas Gábor.
Milyen tárgyi és eszközfejlesztéseket kell végrehajtani?
– A kommunális helyiségek rendbetételét, irodahelyiség, öltöző, fürdő, WC, büfé és egyszerű vendéglátó kínálatot próbálunk megoldani a kiérkező vendégek komfortos ellátásáért. Jelenleg hivatalosan semmi nincs. A repülőtér hivatalos üzemeltetője már a cégünk, tehát minden ehhez kapcsolódó engedéllyel rendelkezünk. Hátra van még a Drop-zone ejtőernyős légtér újraélesztése. Vannak még adminisztratív dolgaink, de ezek nem olyan sürgősek, nem befolyásoló tényezők.
Lesz nyitvatartás?
– Repülős szempontból 6–22 óráig lehet majd repülni, illetve napkeltétől napnyugtáig. Szeretnénk olyan környezetet kialakítani, ahol minden korosztály megtalálhatja a számára érdekes repülős szórakozást. Igazi közösségi hellyé tesszük, ahova rossz időben is érdemes kijönni.
Esetleg más technikai sportok, sportágak befogadását is tervezik?
– A reptér rendje eléggé kötött, így nehezebben fér bele például egy rali verseny. Lehet viszont repülőtéri futóverseny, amelyhez már elképzelésünk is akad.
Kommunikációs elérhetőségek?
– Folyamatos a fejlesztés, tartalomfeltöltés alatt van a baracsrepuloter.hu oldal, továbbá az ejtőernyős tandemugrás oldala a dunatandem.hu, a skydiveduna.hu és a Facebook közösségi oldal.
- Befejezésül a repülőnapról annyit, hogy továbbra is a családias, helyi jelleget célozzuk meg a programokban. Nem szándékozunk Kecskeméttel vagy Börgönddel konkurálni. Tehát látványos, érdekes és repülős, esetleg autós élmények lesznek a fókuszban – hallhattuk az első találkozás alkalmával Farkas Gábortól, a Baracs Repülőtér Kft. vezetőjétől.
A történethez még hozzátartozik, hogy Kisapostagon és Baracson is új repülőklub van alakulóban. Utóbbinál több szakosztály is lesz, amelynek vezetője Mihalcsek Noémi.