Beszélgetés a Széchenyi gimnázium új igazgatójával

2019.08.05. 17:30

Meg kell tanulni ugrani, mert igencsak magasan van a léc!

Prof. dr. Bódis József, az Emmi oktatásért felelős államtitkára a dunaújvárosi Széchenyi István Gimnázium és Kollégium vezetésével a következő öt évre Kratzmajer Zoltánt bízta meg. Az informatika szakos középiskolai tanárral beszélgettünk.

Balla Tibor

20190802 Dunaújváros Kratzmajer Zoltán portré Laczkó Izabella LI Dunaújvárosi Hírlap

Fotó: LI

Miért jó vezetőnek lenni? Az első vonalban lőnek.

– Így is meg lehet közelíteni. Ami az ember mögött – vagy sokkal inkább mellett – van, a diákok, a tanulók, a kollégák, a lelkes testület, illetve a tenni akarás, az olyan inspirációt és motivációt ad, amiért érdemes csinálni. Főleg a szakképzés és az informatika területén van tapasztalatom. A Cisco Hálózati Akadémiát vezettem éveken keresztül a Rudas iskolában. De voltam munkaközösség-vezető, gyakorlatioktatás-vezetőhelyettes és egy évig megbízott gyakorlatioktatás-vezető is. Lehetőségként élem meg. A gimnázium a város szellemi gyökere, kiindulási pontja volt mindig is. Ez tovább fejlődhet, felléphet egy huszonegyedik századi lépcsőre, de ugyanazt tudja jelenteni a városnak, amit az elmúlt évtizedekben.

Kratzmajer Zoltán irányítja igazgatóként a Széchenyit a következő öt évben Fotó: Laczkó Izabella/Dunaújvárosi Hírlap

Éppen ez adja a nehézséget, magasan van a léc. Nem ijesztő?

– Az jó, ha magasan van a léc, mert az alacsonyat átugrani nem is olyan nagy öröm és büszkeség. Belülről az ember érzi, hogy inkább csak átlépte. Meg kell tanulni ugrani!

Innovatív tantestülettel, jó tanulóközösséggel rendelkező intézmény

Gazdag közösségi élet jellemzi a Széchenyit Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

Informatikusként tud rendszerben gondolkodni. Más területen is előtérbe kerülhet az informatika?

– Eredendően rendszerszervező üzemmérnök vagyok, ez a szemlélet a kezdetektől jellemző rám. Az egészet kell itt most néznem, és nem mehetek rá csupán informatikai, technikai dolgokra. Természetesen ma az interaktív tábla, interaktív tananyagok és az informatikának minden olyan eszköze, ami az oktatást és a tanulást segíti, az elengedhetetlen, de ez csak egyetlen szegmens. Egy ilyen rendszerbe felelősen nem lehet már az elején belenyúlni, de vannak változtatási ötleteim. A gimnázium egy nagyon jó alapokon nyugvó, lelkes, innovatív tantestülettel, nagyon jó tanulóközösséggel rendelkező intézmény. Ez egy olyan alap, amire építeni lehet. Ha kellően megismertük egymást, akkor a változtatási kérdések is elő fognak kerülni.

A Széchenyi István Gimnázium a város szellemi gyökere, kiindulási pontja volt mindig is

A gimnázium kórusa idén már az ötvenéves születésnapját ünnepelte Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

Ismeri jól a kollégákat?

– Ismerem a kollégákat, több mint huszonöt év alatt összefutottunk párszor, néhányukkal már dolgoztunk is együtt. A helyet, a helyzetet, a folyamatokat nem ismerem kellőképpen, hiszen kívülről jövök. Az első időszak a tájékozódás, helyzetfelmérés, elemzés időszaka. Picit el is kezdtem: a közelmúltban a gimnázium énekkara Kapolcson lépett fel, ott már néhány tanulóval is megismerkedtem.

– Öt év múlva mikor lesz elégedett?

– Akkor leszek büszke magunkra, ha sikerül megtartani mindazt, ami van, és sikerül hozzátenni valamit, amire később is emlékeznek, meghatározó eleme lehet, és előre viszi az iskola érdekeit.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!