A tárlatvezetés időpontja és helyszíne a következő:
Időpont: 2017. szeptember 15. péntek, 18 óra
Helyszín: Kortárs Művészeti Intézet – Dunaújváros (2400 Dunaújváros, Vasmű út 12.)
A belépés ingyenes!
KIÁLLÍTÁS | 2017. SZEPTEMBER 8. – OKTÓBER 20.
„Az ürességet állítom színre, hogy a hiányból jelenlétet csináljak, és a jelenlétből hiányt. Ez az üresség default, embertelen, identitás nélküli vákuum, amelyben újra fel tudjuk fedezni saját magunkat. Olyan ”hibákat„, félreértelmezéseket, tévedéseket keresek, amelyek lyukak a jelentések mindent lefedő szövetén – ezeken keresztül tudjuk magunkat és a valóságot más nézőpontból szemlélni.” (Brückner János)
A kiállítás megtekinthető 2017. október 20-ig, vasárnapok kivételével naponta 10-18-ig.
A kiállításról
Az Extreme Presence / Végletes jelenlét egy olyan kiállítás, ami a hiányt és a jelenlétet mutatja be többek között
- a közösségek önreprezentációja,
- az idő múlása, mely az adott pillanat folyamatos megragadása és eltűnése által történik,
- a halálról szóló részek,
- bizonyos személyek, konkrét emlékek feltűnése,
- az elrejtés, elbújtatás, feltárás és megmutatás,
- a FoMO (Fear of Missing out, félelem a lemaradástól),
- a 132 együttműködő bevonása,
- az üresség és a túltelítettség,
- a zene,
- egy olyan tér, ahol bárki azt csinálhat, amit szeretne,
- képek és helyettesítők által.
A művekről
Brückner János ICA-D-ben kiállított művei a jelenlét és a hiány közösségi és egyéni aspektusát kívánják bemutatni. Egyrészt a művész fontosnak tartotta, hogy az érdeklődő dunaújvárosi embereket megszólítsa, és részvételüket a kiállításon is bemutassa; másrészt úgy gondolja, hogy felszabadító élményt nyújthat, ha az ember múzeumi közegben szembesül nagyon személyes vonatkozású, intim témákkal.
A művészről
Brückner János (1984, Budapest) az ELTE magyar szakán és a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán diplomázott a 2010-es évek elején neoavantgárd szöveg és kép, illetve poszt-digitális képalkotás témáiban. 2016 óta a berlini művészeti egyetem Art in Kontext posztgraduális mesterképzésén tanul. 2013-ban a Newcastle-i egyetemen, majd a prágai FUTURA Kortárs Művészeti Centrumban volt ösztöndíjas kutató. Rezidens művészként 2015-ben Bécsben a Studio das weisse Hausban és a MuseumsQuartierben, 2016-ban Lisszabonban, 2017-ben a Római Magyar Akadémián dolgozott. Munkáit független kuratóriumok 2011-ben a Ludwig Alapítvány ösztöndíjával, 2012-ben az Állami Eötvös Ösztöndíjjal, 2013-ban a K&H Bank művészeti ösztöndíjával, 2013-tól 2015-ig Derkovits Gyula ösztöndíjjal, valamint 2015-ben Smohay-díjjal értékelték. – olvasható a Kortárs Művészeti Intézet honlapján.